
De Zweedse chef Ellinor Strinnholm introduceert samen met horecaondernemer Bunmi Okolosi een vernieuwd avondconcept bij Kafé Kontrast in De Pijp, Amsterdam.

Vroeg of laat wordt iedere ondernemer ermee geconfronteerd: een overlijden.

Denk je aan een bruine kroeg, dan zie je Café De Oude Sluis in Delfshaven voor je. Niet voor niets luidt de slogan: De Bruinste Kroeg van Rotterdam.

Sander Semplonius en Floor van Hees zijn de nieuwe eigenaren van restaurant De Harmonie 23 in Rotterdam.

De Pijp heeft er een nieuwe huiskamer bij. Eigenaar Fleur van Olphen heeft de deuren van Bar Buuf geopend, gevestigd aan de Ferdinand Bolstraat 178, in het pand waar voorheen Volt zat.

De omzet van de horeca groeide in het derde kwartaal van 2025 met 3,3 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2024, meldt het CBS.

Lisa Koffiebar is een nieuwe koffiezaak in Ommen waar gasten terechtkunnen voor koffie, ontbijt, lunch en borrel. Het interieur ademt een relaxte sfeer door de Japandi-uitstraling: lichte kleuren, natuurtinten en een akoestisch plafond dat de ruimte rustig houdt.

Met het Wild Atelier wil Jonathan Zandbergen gasten laten proeven wat de Nederlandse natuur te vertellen heeft. 'Wild' , in de breedste zin van het woord staat centraal. Van wild gevangen langoustines door zijn visser uit Urk tot wildpluk in de buurt en producten van het wildbeheer van de Veluwe. Voor Misset Horeca bereidt hij 'Reebok van de Veluwe'.

Deze editie van Misset Horeca staat in het teken van Design. Je krijgt een overzicht van de trends en ontwikkelingen op het gebied van horeca interieur. Verder veel inspiratie van prachtig gestylde horecazaken: met internationale allure, monumentaal historisch of juist heel eigentijds.

Om extra omzet te creëren zien we steeds vaker 365-dagen terrassen, met een vertaling van concept, sfeer en inrichting die mensen binnen ook ervaren.

Wat zet je op de menukaart van je winterterras? Misset Horeca verdiepte zich in de trends voor gerechten op het winterterras en zette tips op een rij.

Hoe bereid je je het beste voor op de koudere seizoenen met een winterterras? Misset Horeca verzamelde tips van horecaondernemers.

Een pilot in Enschede rondom 'terrassen bij blurring' is horecaondernemers in het verkeerde keelgat gesloten.
GesponsordTijdens piekmomenten in de horeca telt elke seconde. Servies, glazen en bestek moeten snel en vlekkeloos schoon zijn, zodat de service naar je klanten ongestoord door kan gaan. De vaatwasser speelt daarin een sleutelrol. Toch draaien in veel keukens nog oudere machines die onnodig veel water en energie verbruiken.
GesponsordWat maakt dat een cadeau niet alleen ontvangen, maar ook herinnerd wordt? In de drukte van december wil je medewerkers iets geven dat meer doet dan even verrassen. Het gaat om het gevoel dat je iemand écht hebt gezien en dat je zorg hebt besteed aan de keuze. Precies daar ligt de kracht van kerstpakketten op maat.
GesponsordDe uitdagingen in foodservice zijn talrijk: personeel is schaars, de werkdruk is hoog en klanten verwachten constante kwaliteit. Hierdoor neemt de vraag naar gebruiksgemak toe. Imperial, een ervaren Belgische producent van vleeswaren, speelt in op deze vraag met 'Ready-to-Heat', een voorgegaard aanbod dat gemak en smaak combineert.
GesponsordIn de horeca draait het om onderscheid. Mocca d'Or helpt ondernemers om van koffie een constante kwaliteitsbeleving te maken die gasten laat terugkomen. Niet alleen met uitstekende bonen, maar ook met kennis, training, begeleiding en innovatieve apparatuur. Q-grader en inkoopexpert Judith Konsten en Q-grader en topbarista Niels te Vaanhold vertellen hoe Mocca d'Or investeert in kennis, toekomstbestendigheid en rendement.
GesponsordMet een team dat bestaat uit wel twintig nationaliteiten ontvangt het Belgische familiebedrijf Kurkumama van Feysal Ghafelzadeh jaarlijks ruim 60.000 gasten. Het geheim van hun succes? Ultieme gastvrijheid combineren met slimme technologie, namelijk die van Lightspeed. Zo bouwt de familie verder aan hun culinaire droom.
GesponsordMarcel Levee begon zijn ondernemersreis een kleine 25 jaar geleden met feestcafé Shooters in Groningen. Onlangs opende hij zijn nieuwste Groningse hotspot: restaurant Ntourage. Met zijn ondernemerschap laat Levee zien dat de horeca altijd in beweging is. Hoe blijft hij vernieuwen? En tegen welke uitdagingen loopt hij daarbij aan?
