Larry's mikt met bao bun op nieuwe hype in Amsterdam
Drie Amsterdamse iconen bundelen hun krachten voor een nieuw hype-broodje: de oer-Hollandse bao bun croquet met augurk.
Drie Amsterdamse iconen bundelen hun krachten voor een nieuw hype-broodje: de oer-Hollandse bao bun croquet met augurk.
Ontbinding van de huurovereenkomst komt steeds meer voor. Zeker op A-locaties proberen verhuurders het vaker. Ook rechters ontbinden gemakkelijker dan vroeger. Wanneer loop je risico en hoe voorkom je ontbinding?
Van Oys Maastricht Retreat opent begin 2026 zijn Oysana Spa. Oysana staat voor welzijn als levenswijze. Centraal staat de filosofie van LifeFulness - een moderne benadering van een lang, vitaal en zinvol leven.
Femke Halsema, de burgemeester van Amsterdam, heeft onterecht beslist dat een restaurant in Amsterdam-West voor zes maanden dicht moet. De rechter oordeelde dat dat besluit disproportioneel was.
La Place heeft een nieuw restaurant geopend in het Nationaal Militair Museum (NMM) in Soesterberg.
Michelin heeft tijdens een presentatie in Parijs een zeldzaam inkijkje gegeven in de strategie voor de komende jaren. De gids wil zich niet alleen beperken tot restaurants en hotels, maar gaat onder meer wijnen beoordelen. In 2030 wil Michelin actief zijn in liefst 100 landen.
Sinds begin augustus heeft Oisterwijk er een nieuwe horecazaak bij: Restobar Olista. Achter dit mediterrane concept staan drie jonge ondernemers die elkaar leerden kennen op Bonaire: Resy de Vor (27), David van Zelst (27) en chef João dos Santos (33). Samen creëerden zij een plek waar gasten kunnen lunchen, borrelen en dineren in een warme, gemoedelijke sfeer.
De begane grond van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal kreeg een volledige make-over door designstudio WeWantMore. Warme kleuren, tactiele materialen en subtiele verwijzingen naar het triple-X-symbool maken het interieur onmiskenbaar Amsterdams. Blikvanger is het nieuwe restaurantconcept We Are EDN.
Deze editie van Misset Horeca staat in het teken van digitalisering en AI. Specialisten en ondernemers leggen uit hoe je door het slim inzetten van data en AI je rendement kan verbeteren en je gastvrijheid kan versterken. Verder een interview met Nelson Tanate, head chef van De Librije, over het gemis van Jonnie Boer. Ook blikken we vooruit op de bekendmaking van de Michelinsterren.
Personeelstekort dwingt ondernemers soms tot het maken van harde keuzes. Zo sluit ontbijt- en lunchzaak De Fonteyn een (deel) van het terras in nazomer.
Zomertijd betekent voor horecaondernemers alvast nadenken over de wintertijd. Terwijl de terrassen nog vol zitten, zou je actie moeten ondernemen voor de komende maanden.
Wil je het hele jaar gasten op het terras? Dat kan met terrasverwarming.
Tom Hamaekers van Boscafé De Nachtegaal draait 30 procent extra omzet dankzij een slim opgezet winterterras.
De oost-mediterrane keuken verovert de horeca. Paulig Pro introduceert daarom de Santa Maria Eastern Med range: zes smaakmakers die chefs direct inspiratie en gemak bieden. Van kruidige Za'atar en Shawarma Seasoning tot romige Tahini Sauce en pittige Harissa Sauce - ontwikkeld voor de professionele keuken en perfect voor moderne menukaarten.
Koffie is vaak het eerste en laatste wat jouw gasten proeven. Zorg er daarom voor dat juist dát kopje hen laat terugkomen. Met de campagne 'Hoe loopt jouw koffie?' helpt Mocca d'Or horecaondernemers alles uit hun koffieservice te halen.
Een glas in de horeca is nooit zomaar een glas. Het is het visitekaartje van je zaak, het eerste contact met gasten en het detail dat de totaalbeleving maakt of breekt. Maar wat gebeurt er wanneer dat glas langzaam dof wordt, de randen korrelig worden of zelfs kleine beschadigingen gaan vertonen? Het is een sluipend proces dat elke horecaondernemer kent, maar waar weinig over gesproken wordt: glascorrosie.
Sushi Time is naar eigen zeggen een club van ''sushi fanaten'' die al meer dan 20 jaar gepassioneerd bezig zijn om elke dag zoveel mogelijk mensen blij te maken met verse sushi. Het bedrijf is groeiende, met nu 14 franchisevestigingen waar sushi wordt bezorgd en afgehaald. Ze werken met verschillende leveranciers en dat was niet altijd even overzichtelijk. CEO Sako Hopstaken vertelt over de oplossing die ze daarvoor hebben gevonden.
Van een eerste bijbaan in een Chinees restaurant naar managementfuncties over de hele wereld en een eigen horecabedrijf: het cv van Sander Smits leest als een ontdekkingsreis door de internationale hospitality.
Naleving van een goede keukenhygiëne is essentieel voor de voedselveiligheid, een optimale gastbeleving en het creëren van een prettige werkplek. Het kiezen van het juiste product en het correct toepassen daarvan zijn cruciaal.