'Wi-Fi: omzetverhoging en klantenbinding

'Wi-Fi: omzetverhoging en klantenbinding

Vrijwel alle gasten die gebruik maken van gratis draadloos internet in een horecabedrijf, keren terug naar de locatie voor gratis Wi-Fi. Meer dan driekwart van de bezoekers geeft meer geld uit wanneer er gratis gebruik kan worden gemaakt van draadloos internet.

Dat blijkt uit onderzoek van Free-hotspot.com, het snel groeiende Europese gratis draadloos internetnetwerk. Free-hotspot.com ondervroeg meer dan duizend Wi-Fi-gebruikers in zes Europese landen naar de gevolgen van draadloos internet in de zogeheten hotspots.

Winstgevend publiek
Uit het onderzoek blijkt dat 96 procent van de ondervraagden aangeeft terug te keren naar de locatie voor gratis Wi-Fi. ‘Deze statistieken bevestigen bestaand marktonderzoek dat aantoont dat het aanbieden van gratis Wi-Fi een breed en winstgevend publiek trekt’, aldus Joe Brunoli van Free-hotspot.com.

Meer geld uitgeven
Verder blijkt dat 84 procent van de ondervraagden bereid is meer geld uit te geven aan producent en diensten in een bedrijf waar gratis Wi-Fi wordt aangeboden. Daarnaast komt de helft van de Wi-Fi-gebruikers speciaal naar de locatie waar de dienst wordt aangeboden.

Zie ook:
Gratis Wi-Fi trend bij Amerikaanse ketens (juli 2004)

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.