Sensations wereldwijde tour beslaat dit jaar maar liefst zestien landen. Onder meer Spanje, Rusland en Australië worden aangedaan. Het door Duncan Stutterheim van ID&T bedachte concept staat immers volledig in het teken van de kleur wit, heeft een indrukwekkende line-up van dj’s en acts en de meest fantastische decoraties en shows en kent ieder jaar een nieuw thema.
Voor deze editie is dat Source of Light. ‘Dit jaar staat Sensation in het teken van de eenheid: het gevoel allemaal één te zijn’, aldus ID&T. ‘We nemen je mee in een verhaal waar de grenzen tussen jou, je omgeving en de anderen vervagen. Samenkomend rondom de Source of Light word je weer in contact gebracht met de bron van licht die ons allemaal ten diepste verbindt.
Facebook
Ter promotie van de nieuwe show is er een actie gestart op Facebook. Op deze social netwerksite is het thema, het campagnebeeld en de trailer bekend gemaakt. De horeca voor dit megafeest is uitbesteed aan Loc7000, dat onder meer ook de catering voor het festival Lowlands regelt.
Sensation gaat niet alleen de wijde wereld in, omgekeerd geldt dat de editie in Amsterdam telkens een zeer internationaal publiek trekt. Vorig jaar vonden meer dan tienduizend bezoekers uit zeventig landen hun weg naar de ArenA.
Speciaal daarvoor is Sensation Travel in het leven geroepen. Het ‘reisbureau’ biedt de globetrotters een keur aan reisarrangementen aan. De kaartverkoop begint op zaterdag 31 maart om 10.00 uur ‘s morgens via Sensation.com. Ieder jaar verkoopt het evenement binnen enkele uren uit. De line-up wordt bekend gemaakt op 23 maart.