'Voorafgaand aan de uitreiking zei mijn collega dat wij de Gouden Apenstaart het volgende jaar wel eens konden gaan winnen', vertelt Hollenberg. 'We twitteren en facebooken intensief maar nog niet zo heel lang. Blijkbaar doen we het nu al beter dan de meeste cafés. Als je besluit om social media in te zetten dan moet je het goed doen óf niet doen. Onze website, sociale media en apps sluiten haarfijn aan bij ons café.'
Sneek
'Natuurlijk moet je de mensen op de hoogte van je eigen acties. Daarom berichten wij regelmatig over de dingen die ons café doet. Maar de kracht van onze social media-kanalen zit hem in de promotie van de stad. We geven veel aandacht aan andere evenementen en cafés in Sneek. Als het druk is in de stad dan hebben wij automatisch ook meer bezoekers.'
Lange termijn
'Bij ondernemen moet je kijken naar de lange termijn. Kun je over tien jaar nog steeds je boterham verdienen? We zoeken continu naar middelen en manieren die ons daarbij helpen en social media is er zeker een. Door veel aandacht te geven aan cafés en evenementen in Sneek kunnen wij ervoor zorgen dat de mensen blijven komen. Daar profiteren alle ondernemers van.'