Heineken voert bierverkopen verder op

Heineken voert bierverkopen verder op

Bierbrouwer Heineken heeft in het eerste kwartaal van 2018 meer bier aan de man gebracht, maar minder winst gemaakt dan een jaar eerder. Dat maakte het bierconcern bekend in een tussentijds handelsbericht, waarin het zijn vooruitzichten voor heel 2018 handhaafde.

De brouwer zei eerder voor heel het jaar te rekenen op groei van winst en omzet.

Heineken wist het totale verkochte biervolume in de eerste drie maanden van het jaar op eigen kracht met 4,3 procent op te voeren, waarbij het eigen merk met een volumegroei van 8,1 procent een bovengemiddelde bijdrage leverde. In Europa had Heineken last van het relatief koude weer. Mede daardoor vielen de biervolumes in de regio 1,7 procent lager uit.

Volgens topman Jean-François van Boxmeer waren de resultaten van de brouwer als verwacht. De nettowinst (beia) viel volgens Heineken hoger uit dan een jaar eerder.

Heineken in 2017

In 2017 liet Heineken een volumegroei zien van 4,6 procent, de beste prestatie in jaren. Dit dankte de onderneming mede aan het alcoholvrije pils onder eigen merk, dat momenteel in zestien landen beschikbaar is. De komende periode wil Heineken 0.0-bierook in andere markten verder uitrollen.

In Azië was het merk Heineken iets minder populair. Dat gold dat met name voor Vietnam en China. In China kampt Heineken met problemen met de distributie. In Vietnam heeft Heineken met het merk Tiger ook een ander belangrijk merk in handen.

Meer weten?

Misset Horeca proeft 13 x alcohol vrij bier

Heineken introduceert alcoholvrij bier Heineken 0.0

Heineken verhoogt horecaprijzen 2018 opnieuw