Swinkels: consument steunt horeca met 'Rondje voor jouw Zaak'

Swinkels: consument steunt horeca met 'Rondje voor jouw Zaak'

Swinkels komt met 'Rondje voor jouw zaak': een online platform waar consumenten een vat bier kunnen winnen voor hun favoriete horecazaak.

De consument koopt tijdens deze actie van Swinkels één van de deelnemende bieren in de supermarkt of horeca.

Hij scant het bier met zijn mobiele telefoon, selecteert zijn favoriete horecazaak en ziet direct of hij een vat wint voor deze zaak.

Swinkels zorgt er vervolgens voor, dat de zaak kosteloos het vat bier ontvangt om vers te tappen zodra deze weer open mag. De actie loopt tot eind oktober, zodat ook sportkantines kunnen meedoen aan de actie zodra deze weer opengaan.

In totaal worden er tenminste 600 vaten weggegeven.

Swinkels: meerdere merken doen mee

Romke Swinkels, directeur Nederland bij de bierbrouwer: 'We zijn blij dat vanaf 1 juni de horeca weer gedeeltelijk open kan, maar tegelijkertijd beseffen we dat veel horecazaken het moeilijk hebben door de maatregelen.

Romke Swinkels, directeur horeca van Swinkels Family Brewers.
Romke Swinkels, directeur horeca van Swinkels Family Brewers.

Als leverancier doen we wat we kunnen op het financiële vlak om de horeca te ondersteunen, en daarnaast zijn we ook aan de slag gegaan met een platform waarop consumenten hun favoriete restaurant of kroeg kunnen helpen. Met ’Rondje voor jouw zaak’ snijdt het mes aan twee kanten: de consument kan genieten van een bier naar keuze en maakt ondertussen kans om zijn favoriete zaak een vat cadeau te doen.'

In eerste instantie zetten we met deze actie groot in op ons Bavaria-merk in de supermarkt, maar ook Swinckels’, Cornet, Palm, Rodenbach FruitAge, Weihenstephaner en Brewdog doen mee aan de actie. Zodra horeca weer opengaat, kun je ook daar je bier scannen.'