Zorgbewoners: eten is goed, nu de rest

Zorgbewoners: eten is goed, nu de rest

Bewoners van zorgcentrum Lommerlust in Beverwijk heeft stevige kritiek op de zorggroep Viva. Al maanden heeft het centrum geen locatiemanager. Wel is na eerdere kritiek de kwaliteit van het eten in het tehuis sterk verbeterd.

Het eten in Lommerlust was zó slecht dat een actiecomité waarin de cliëntenraad, bewoners en hun kinderen zitting hadden in een brief verbetering eiste. Ook vroegen ze om een tevredenheidsonderzoek.

Sindsdien is het roer in de keuken van het zorgcentrum drastisch om, schrijft het Noordhollands Dagblad. De cliëntenraad stelt dat het eten in Lommerlust na invoering van een nieuw systeem stukken beter is. ‘We zitten weer op 85 procent.’

Wel zijn er nog teveel klachten over incidenten bij het uitgeven van voedsel. André Gonggrijp, catering manager van Lommerlust, erkent dat er nog fouten worden gemaakt. ‘Maar dat was in het oude systeem ook.’

Gonggrijp verwacht dat de komende maanden het aantal klachten van de ruim 250 bewoners af zal nemen.

Meer zorgcatering berichten: