Werknemers klagen over prijs en 'gebrek aan variatie' in bedrijfsrestaurant

Werknemers klagen over prijs en 'gebrek aan variatie' in bedrijfsrestaurant

Ruim de helft (53%) van de medewerkers die in de bedrijfskantine lunchen, is tevreden over de geboden kwaliteit. De andere 'helft' (47%) denkt hier anders over en voert als reden aan dat het aanbod 'erg duur' en 'niet gevarieerd' is. In totaal eet 35 procent van de werknemers tijdens de lunch in de bedrijfskantine. Zo blijkt uit een poll van carrièresite Monsterboard.nl in oktober onder 462 bezoekers.

‘Ik vind het opvallend dat zo’n groot deel van de medewerkers ontevreden is over de bedrijfskantine. Werkgevers zouden hiernaar moeten kijken want dat komt de organisatie ten goede. Samen lunchen is van belang vanwege het sociale aspect en creëert teamgevoel. Daarnaast is het belangrijk om je even te kunnen ontspannen’, aldus Elbrich Batstra, HR Director bij Monsterboard. ‘Maar ook in het kader van het gezondheidsaspect is het belangrijk om medewerkers gezonde voeding te laten nuttigen. Gezonde fitte medewerkers presteren beter en het ziekteverzuim zal afnemen.”

Van de ondervraagde werknemers maakt 65 procent geen gebruik van het bedrijfsrestaurant. 31 procent van de deelnemers aan het onderzoek neemt zelf de lunch mee, terwijl 10 procent altijd buiten de deur luncht. Voor bijna een kwart (24%) van de werknemers is er geen bedrijfsrestaurant aanwezig om de lunch door te brengen.

Het onderzoek bestond uit polls op de website en Facebookpagina van Monsterboard.nl in oktober.