Avenance-topman directeur NBTC

Avenance-topman directeur NBTC

Jos Vranken wordt de nieuwe algemeen directeur van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). De topman van Avenance Nederland gaat per 1 september aan de slag. Vranken (foto) keert terug op het oude nest.

Vranken (39) is nu als directeur Marketing & Sales lid van de directie van Avenance Nederland. Onderdeel van ‘Groupe Elior’, het internationale cateringbedrijf met het hoofdkantoor in Parijs. Vranken volgt Hans van Driem op die tot 1 februari algemeen directeur van het NBTC was. Momenteel is Michiel van Diggele waarnemend algemeen directeur.

Destinatie-marketing

De Avenance-topman keert per 1 september terug op het oude nest. Peter Legro, voorzitter van de Raad van Toezicht van het NBTC: 'Met het aantrekken van Jos Vranken kiest het NBTC voor een nadrukkelijke focus op destinatie marketing. Jos Vranken bezit een - binnen en buiten het NBTC - opgebouwde expertise van destinatie marketing, heeft uitstekende kennis van en contacten in de toeristische en zakelijke reismarkt en heeft ervaring met de positie en toegevoegde waarde van het NBTC in het publiek-private speelveld. Wij hebben duidelijk gekozen voor een inhoudelijk sterk, jong, vitaal en vernieuwend elan van de organisatie.' En Vranken zelf: 'tegen dit aanbod kon en wilde ik geen nee zeggen. Het betekent een terugkeer naar mijn oude liefde in een fantastische rol.'

Opnieuw directeur weg

Het aanstaande vertrek van Vranken betekent voor Avenance Nederland het afscheid van wederom een directeur. Na algemeen directeur Gosse Visser en directeur schoolcatering Frank van Zomeren is Vranken het derde directielid binnen driekwart jaar dat weggaat bij de cateraar uit Lijnden. Algemeen directeur Paul Wortelboer: 'Jos heeft goed werk verzet voor Avenance en heeft het merk versterkt. Er is geen sprake van een reorganisatie, ook niet binnen de directie.'