EatGreen: één keer per week geen vlees en vis

EatGreen: één keer per week geen vlees en vis

Op 2 februari is de officiële lancering van de campagne EatGreen at work. Met deze campagne wordt een lunch zonder vlees en vis één keer per week in bedrijfsrestaurants gepromoot. Grote cateraars doen mee.

Het motto is: EatGreen at work: duurzaam was nog nooit zo makkelijk en lekker. Grote bedrijfscateraars als Sodexo, Albron, SAB Catering, Prorest en Eurest hebben zich erachter geschaard.

Er worden meer dan 200.000 informatiefolders en ander promotiemateriaal verspreid in honderden bedrijfsrestaurants. Ook andere organisaties zoals de landelijke overheid en de gemeente Amsterdam gaan de groene lunch promoten.

De doelstelling is een EatGreendag invoeren op de werkvloer en in het bedrijfsrestaurant. De campagne beoogt op een positieve manier mensen bewust te maken van het verband tussen het minderen van de vlees-en visconsumptie en het positieve effect op duurzaamheid, gezondheid en dierenwelzijn.

De Nederlandse Vegetariërsbond is de organisator van de campagne. De officiële start is op 2 februari in de Westergasfabriek te Amsterdam.