'Mobile generation' biedt bedrijfsrestaurant kansen

'Mobile generation' biedt bedrijfsrestaurant kansen

Nederlanders nemen massaal hun mobieltje, laptop en nu ook iPad mee op vakantie. Zo blijkt uit onderzoek. De zogeheten 'mobile generation' biedt kansen voor bedrijfsrestaurants.

Dat zegt trendteller/brainagent René Boender in een interview met Misset Catering. Hij wijst op een groeiend probleem bij werkgevers. ‘31 procent van alle storingen op bedrijfsnetwerk komt voort uit al het privé gebruik. Mail checken, foto’s en filmpjes bekijken en opslaan enzovoort. Ik zeg: wees ‘streng’ en maak het bedrijfsnetwerk schoon van alle privé accounts. Tolereer wel zulke accounts en informatie op de mobiele telefoon.’

Volgens Boender biedt dit kansen voor het bedrijfsrestaurant. ‘Dat moet een ‘multimission & function’ omgeving worden met gratis draadloze internetverbinding, WIFI, en je zult zien dat het daar niet alleen drukker wordt maar ook gezelliger. Dat is goed voor de cappuccino-omzet, het plezier in het werk en vooral het afnemen van de stress die nu door irritatie en onduidelijke afspraken is ontstaan.’

Nederland ontkomt niet aan de 'mobile generation'. Uit onderzoek is gebleken dat 35 procent van de Nederlanders zelfs mobiele apparatuur als gsm en laptop (en nu vast ook de iPad) meeneemt op vakantie. Boender volgt deze ontwikkeling nauwgezet en is specialist in trends en brands. Hij wordt door grote ondernemingen ingeschakeld voor keynote presentaties.

Meer over Boender's ideeën ten bate van bedrijfscatering in de nieuwe editie van Misset Catering.

Meer bedrijfscatering nieuws: