Culidish is Meest innovatieve concept

Culidish is Meest innovatieve concept
(c) Roel Dijkstra / Foto: Joep van der Pal Eindhoven - Dick Geheniau - Misset Catering Awards

Een innovatie waar we nog veel van gaan horen, aldus de jury. Dick Geheniau van Culidish wint met een methode die ervoor zorgt dat verschillende componenten in de magnetron tegelijk gaar zijn, zo bleek tijdens de uitreiking van de Misset Catering Awards op 26 november in Naarden. Andere genomineerden waren Pit van Albron en De Guijt van Hutten.

De truc zit hem in een zogenoemd shield dat is toe te voegen aan folie en is te gebruiken bij het regenereren van voeding in de magnetron. Dit shield reguleert per gerecht de kracht waarmee er wordt gegaard.

Veel warmte
Een gerecht dat veel warmte nodig heeft om gaar te worden krijgt veel warmte, een gerecht dat minder of geen warmte nodig heeft krijgt minder of geen warmte. De verschillende gerechten verkrijgen in de verpakking in één keer allemaal de juiste gaarheid.

Ontwikkeling
De ontwikkeling van dit product is jaren geleden al op gang gekomen. Maar het project lag een tijdje stil omdat er een investeerder gezocht moest worden. Met hulp van onder andere Wageningen Universiteit is een en ander weer opgepakt.

Eigentijds
De initiatiefnemers onder leiding van Dick Geheniau, laten weten dat hun vinding een doorbraak zal gaan betekenen in de gezondheidszorg en inflightcatering. De jury gebruikt iets minder grote woorden. Ruud Baljé: ‘Deze vinding kan een eigentijdse beantwoording geven aan vraagstukken in de voedselbereiding en de vereenvoudiging van productie, uitgiftegemak en gemak voor de eindgebruiker. Een echte innovatie.’

Pit
Pit van Albron is een restaurantconcept voor patiënten, bezoekers en medewerkers. Veel verse, natuurlijke ingrediënten. Geen frituur en beperkt gebruik van verzadigde vetten, suiker en zout. Bijzonder is de huisgemaakte pure chocolade. Deze beschikt over ‘flavonolen’ die ten goede komen aan de elasticiteit van de bloedvaten. De jury, die pit bekeek in het AMC Amsterdam, laat weten: ‘Mooi concept in feite een opschaling van een bestaand concept gericht op bezoekers en medewerkers in outlets binnen de gezondheidszorg.’

De Guijt
De Guijt is het duurzame huislabel van Hutten dat zich voortdurend verder ontwikkelt door producten die nog gezonder en nog duurzame zijn toe te voegen. De jury werd hartelijk ontvangen en was deelgenoot van een smakelijke, informatieve presentatie. Het oordeel: ‘Hier wordt volledig invulling gegeven aan een assortiment dat alle kenmerken in zich heeft van puur, eerlijk en natuur.’