Aan het programma voor de eerste Nationale Week van de Friet wordt nog hard gewerkt, maar in een interview met Snackkoerier wil directeur Frans van Rooij van vakvereniging ProFri al onthullen waar de gedachten naar uitgaan.
Frietacties
'Consumenten worden via de sociale media opgeroepen hun frietervaringen, frietfoto's en frietfilmpjes te delen en er komen frietacties', aldus Van Rooij.
'Ook zit er een consumentenblad in de planning, een aantrekkelijk magazine met verhalen over friet.'
Promotiemateriaal
Maar volgens de directeur moet de promotie van het lekkere frietje vooral ook bij de frituurbedrijven zelf gebeuren.
Deze weken ontvangen de deelnemers die zich al aanmeldden, het eerste promotiemateriaal.
Tafelkaarten en informatiefolders
Van Rooij: 'Door middel van tafelkaarten en een informatiefolder kunnen zij hun klanten nu al laten weten dat de Week van de Friet eraan zit te komen.'
Deelnemers
Eerder meldde Snackkoerier al dat ProFri streeft naar minimaal 800 deelnemers. Zoals het nu lijkt, gaat dit volgens Van Rooij zeker lukken.
Meer over de eerste Nationale Week van de Friet in de Snackkoerier-editie van zaterdag 3 mei.