Amstel zet anno 1890 in zonnetje

Tevreden gezichten bij Amstel. In de Top-5 van de Café Top-100 tappen liefst drie zaken het bier van deze brouwer, onderdeel van het Heineken-concern. Dat geldt ook voor de winnaar, Anno 1890 uit Amsterdam. Het café ontving vorige week een speciaal vervaardigd schilderij van de brouwer.

Dat de nummer 1 uit de Café Top-100 van Misset Horeca het bier van Amstel tapt doet de brouwer meer dan deugd. ‘We willen dit dan ook niet ongemerkt voorbij laten gaan’, meldde de voorlichter kort na de uitverkiezing. Op welke manier de winnaar in het zonnetje gezet zou worden, wilde hij toen nog niet zeggen. Dat werd vorige week duidelijk.

Eigenaar van Anno 1890 Joop Bohlmeijer ontving uit handen van Heineken’s regionaal unit manager Alex Dozy een speciaal voor de winnende kroeg gemaakt schilderij. Gezien het interieur van het café – bruin en rommelig - kan het zo tegen de wand.

Van de afbeelding, een bewerkte foto van het café-exterieur, zijn ook ansichtkaarten gemaakt. Een flinke stapel, al voorzien van postzegel, werd het café ter beschikking gesteld. Gasten kunnen zo op een makkelijke manier aan vrienden of bekenden laten weten dat ze in ’s lands beste café hun biertje of kop koffie hebben gedronken.