Ex-Hotello's zien brood in regiomarketing

Regiomarketing gaat een gouden toekomst tegemoet. 'Het is de enige weg. Gemeenten en bedrijfsleven moeten over hun eigen grenzen kijken. Samen moeten ze proberen bezoekers te trekken naar de regio', zeggen ex-hotello's Wilco de Jong en Jurriaan Mol van Marketing Moments in Misset Horeca.

Marketing Moments is een klein bedrijf dat de promotie verzorgt van grote toeristische gebieden. De Jong en Mol zijn in het gat gesprongen dat de crisis in VVV-land heeft geschapen. Veel van de vierhonderd lokale VVV’s zijn in financiële moeilijkheden gekomen omdat gemeenten kritisch zijn gaan kijken naar subsidiering.

Avontuur, beleving en emotie zijn de toverwoorden in communicatie, stellen De Jong en Mol. Voor de Friese hoofdstad heeft het duo een campagne bedacht onder de naam ‘Expeditie Leeuwarden’. ‘Iedereen in Amsterdam denkt dat Leeuwarden zo ver weg is. In feite is het maar vijf kwartier rijden. Maar omdat het zover weg lijkt, hebben we de naam Expeditie Leeuwarden bedacht. Er is een aparte stichting voor opgericht. Onder deze naam worden toeristische activiteiten gebundeld. Het geeft aan dat er iets te ontdekken valt in het hoge Noorden.’

Meer over de visie en plannen van De Jong en Mol komende vrijdag in Misset Horeca.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.