nieuws

Echtpaar Hagedoorn is meest markant

Horeca

Jan en Bep Hagedoorn van Kampeercentrum Beerze Bulten in het Overijsselse Beerze zijn uitgeroepen tot Meest Markante Horecaondernemers van 2005. De jury roemt het recreatie-echtpaar vooral voor hun beleving, kwaliteit en innovatie. ‘Dat ik dit nog op mijn leeftijd mag meemaken.

Echtpaar Hagedoorn is meest markant

Dat is dinsdag 8 november bekend geworden tijdens het jaarcongres in Hilversum van Koninklijk Horeca Nederland (KHN), organisator van de wedstrijd. De familie Hagedoorn runt drie bedrijven: De Beerze Bulten, het Giga Konijnenhol en restaurant Hagehorst. Momenteel is de verhouding tussen verblijfsrecreatie en horeca-activiteiten nog 70-30. Maar dan verandert, zo belooft een dolgelukkige Jan Hagedoorn in een eerste reactie.

‘Ik ben sprakeloos. Ik voel me als recreatieondernemer een beetje in het hol van de leeuw tussen al die horecapersonen. We zijn als eens Camping van het Jaar geworden en uitgeroepen tot beste camping van Europa. Maar dit is ook wat hoor. Ik heb vanavond tijdens het feest voor het eerst in mijn leven een smoking aan. Zo belangrijk is deze titel’, aldus de 55-jarige Hagedoorn, die verklapte de verhouding tussen verblijfsrecreatie en horeca te verschuiven naar fifty-fifty.

Het echtpaar Hagedoorn werd gekozen uit een groep van dertien regionale winnaars. Vorig jaar ging de titel naar hotelinnovator Lucas Petit, het jaar ervoor naar caféman Thierry Kamminga. De vakjury werd voorgezeten door directeur Guido Woerkom van ANWB, geassisteerd door onder meer Jeu Claes (KHN), Ben Rijgersberg (HBI), Peter Klosse (De Echoput) en Joop Braakhekke (Le Garage).

Reageer op dit artikel