Zelf drankjes bestellen met mobiele app van PLingh

Zelf drankjes bestellen met mobiele app van PLingh

PLingh is een nieuwe app voor de iPhone en Android waarmee horecagasten makkelijk eten en drinken kunnen bestellen, zonder dat ze moeten wachten op de ober of serveerter.

De app werkt volgens de makers heel eenvoudig; de consument gaat op het terras of in het horecabedrijf zitten, download de app, scant de unieke code op de tafel, vult eenmalig zijn telefoonnummer in en ontvangt een sms ter verificatie. Vervolgens kan de eerste bestelling worden geplaatst.

‘Omdat PLingh is gekoppeld aan het kassasysteem, hoeft de ondernemer de bestelling niet meer handmatig in te voeren achteraf. De horeca zal voordelen ondervinden omdat de gemiddelde omzet zal toenemen en klanten tevreden zullen zijn’, aldus één van de iniatiefnemers Folkert van der Zee op Frankwachting.com.

PLingh is halverwege 2011 opgericht door drie ondernemers. Eind 2011 stapte een investeringsmaatschappij in. Van der Zee over de geboorte van PLingh: ‘We zijn zelf bovengemiddelde horecabezoekers en smartphonegebruikers en het idee is dan ook in de praktijk ontstaan. We hebben gekozen om ons te focussen op het bestellen alleen, omdat er teveel kosten gemoeid zijn met betalingen’.