LookingforBooking.com integreert Twitter

LookingforBooking.com integreert Twitter

Vergelijk en boeksite LookingforBooking.com, van Gerlof Bos en internetfenomeen Ben Woldring, gaat Twitter integreren op haar site. Tweets over een hotel worden automatisch geplaatst op de webpagina van het bewuste hotel op LookingforBooking.com.

‘Per hotel filteren we alle berichten op Twitter op het woord “hotel”’, laat managing director Gerlof Bos van LookingforBooking.com als voorbeeld weten. ‘Onze site filtert de relevante berichten en groepeert deze per hotel. Vervolgens plaatsen we deze op de betreffende pagina’.

Op de pagina van Hotel New York in Rotterdam op LookingforBooking.com staat te lezen dat er diverse recente Tweets staan over ervaringen van hotelgasten. Zo laat de een weten onderweg te zijn richting het hotel. Een ander meldt dat de lunch in het hotel gezellig was.

Nederland telt inmiddels anderhalf miljoen geregistreerde Twitteraars. Het woord ‘hotel’ komt dagelijks ruim 28.000 maal voor in berichten op Twitter. Dit geldt zowel voor de Nederlandse als ook voor de Engelse, Duitse en Franse taal.

LookingforBooking.com stelt dat Twitter een grote impact heeft op het keuzegedrag van de consument en dat het een kans is voor hotels om te anticiperen en bij te sturen. Woldring en Bos denken dat Twitter een enorme vlucht gaat nemen in de hotellerie en dat Twitter net zo’n internetsucces wordt als Google.