MOMO hotspot na publiciteitsgolf

MOMO hotspot na publiciteitsgolf

Het Park Hotel Amsterdam scoort opvallend goed met het nieuwe bar-, lounge- en restaurantconcept MOMO. Vooral media-aandacht zorgt voor een succesvolle start van de hotspot, zo meldt hoteldirecteur Bram van der Hoek.

‘De media-aandacht is enorm. Veel bladen hebben over MOMO geschreven. Daar komt bij dat we vorige week nieuw binnen kwamen in de SpecialBite. En dat terwijl we pas enkele weken open zijn’

Van der Hoek opende MOMO op 2 oktober. ‘Separaat van het hotel. We kiezen bewust voor een eigen identiteit en positioneren MOMO los van het hotel. Maar het is wel onderdeel van het Park Hotel.’

MOMO is een totaalconcept met de nadruk op kwaliteit, waarbij de horeca-eigenschappen zich aanpassen aan de tijd van de dag. Van der Hoek: ‘Zo beginnen we om 07.00 uur met ontbijt, waarbij hotelgasten aanschuiven. Rond het middaguur draaien we lunch, zo’n dertig tot veertig couverts per dag. Naast zakelijke gasten komen er ook veel toeristen lunchen’.

Aziatische inslag

‘Rond 17.00 uur wordt de MOMO-bar de afspreekplek uit de buurt met een cocktailtje of een ander drankje. Vanaf 19.00 uur draaien we het diner in de vorm van shared dining. En na 23.00 uur is er tot 01.00 uur nog van alles te doen in de bar’.

Door het strakke design met intieme plekken en de West-Europese keuken met Aziatische inslag, is volgens Van der Hoek MOMO de ideale hotspot van Amsterdam. ‘Passanten zien dat er altijd mensen aanwezig zijn. Dat werkt. De voortvarende start komt door een combinatie van nieuw en publiciteit. Maar wij realiseren ons dat we continue hard moeten werken om een hotspot te blijven.’

Londen

Om onderscheidend te zijn en te blijven mikt Van der Hoek op personeel uit het buitenland. ‘Ons team bestaat uit een combinatie van medewerkers uit Nederland en uit Londen. Vooral met de buitenlandse medewerkers willen wij het service niveau van MOMO opkrikken tot het niveau van hotspots in het buitenland’.

MOMO is gevestigd aan de Hobbemastraat 1, dicht bij de PC Hooftstraat en het Leidseplein. Het horecabedrijf is genomineerd voor de Venuez Hospitality & Style Awards. Deze awarduitreiking vindt plaats op 2 december.