De Pastinaeck kan winnen door de inzet van een virale campagne op Hyves, zegt Jan-Henk Bouman van Admium Horeca, het bedrijf achter onder andere de website van de Café Top-100 van Misset Horeca.
Bouman, zelf woonachtig in Amersfoort, heeft daarom besloten een campagne op te starten om De Pastinaeck aan de zege te helpen. ‘We maken een Google Mashup waar stemmers zichzelf daadwerkelijk op de kaart van Google Maps kunnen zetten. Bezoek krijgen we door het lokale Google netwerk af te kopen tot en met de finaledag. De actie is uniek en ludiek’, aldus Bouman.
Voorkeur
Via de speciaal gelanceerde website www.toptentamersfoort.nl kunnen consumenten hun voorkeur voor De Pastinaeck kenbaar maken. In ruil daarvoor worden onder de stemmers prijzen verloot, zoals een diner in het restaurant, een entreebewijs voor Dierenpark Amersfoort en een viersterren hotelarrangement in Amersfoort.
Verder heeft Admium Horeca samen met Johan Bolt van het bedrijf Bikkelhart een Hyves-pagina gelanceerd: www.de-pastinaeck.hyves.nl. Hiermee wordt het publiek opgeroepen te stemmen voor De Pastinaeck ten koste van Moodz in Delft, de andere finalist.
Ook groothandel Hanos mengt zich in de strijd. Per mail roept Hanos op om te stemmen op De Pastinaeck. Daarnaast heeft het een speciale pagina op internet gemaakt om de oproep te promoten.
De Pastinaeck en Moodz vechten de komende dagen uit wie de meeste stemmen krijgt van het publiek. De winnaar van Mijn Tent is Top krijgt de kosten, gemaakt bij het opstarten van het bedrijf, kwijtgescholden. Op 12 mei wordt de winnaar van Mijn Tent is Top bekendgemaakt in een live-uitzending op RTL4.