Restaurants moeten meer doen met social media

Restaurants moeten meer doen met social media

Restaurants moeten werk maken van social media. Consumenten die voorop lopen in het gebruik van social media zijn namelijk vaak in het restaurant te vinden.

Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek van onderzoeksbureau Technomic uit Chicago. 83 Procent van de zogenaamde innovators en 72 procent van de early adaptors zit minstens een keer per week in een (fast food) restaurant.

Dat is hoog in vergelijking met de gemiddelde consument (56 procent). Ook doen de technologische voorlopers vaker boodschappen bij food stores.

Restaurants kunnen met deze opmerkelijke relatie tussen technologiegebruik en restaurantbezoek hun voordeel doen. Als een restaurant op een social media netwerk aanwezig is, bijvoorbeeld via een vriendenpagina op Facebook, kiezen consumenten die technologisch voorop lopen, sneller voor dat restaurant. Ook schrijven de early adaptors sneller een positieve recensie op restaurantsites of bevelen ze het restaurant aan onder andere gebruikers van social media.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.