Na de heropening half mei zal IQ Creative vasthouden aan het huidige restaurantconcept van Panama, om in de tussentijd samen met het Amsterdamse architectenbureau Concrete de verbouwing en restyling van het restaurant voor te bereiden.
Vervolgens zal de locatie worden getransformeerd tot een horecagelegenheid met een typische IQ Creative-uitstraling, belooft het bedrijf. De look & feel van het bedrijf wordt ongeveer gelijk aan Mazzo aan de Rozengracht, maar dan geïnspireerd en geënt op de Spaanse keuken.
Er zal gewerkt worden met verse, eerlijke en pure producten en ingrediënten die passen bij de industriële en ongedwongen sfeer van de locatie. Volgens eigenaar Bert van der Leden van IQ Creative zorgen de industriële, authentieke en rauwe sfeer dat het gebouw ademt, ervoor dat Panama een zeer waardevolle aanwinst is voor IQ Creative.
Club Panama sloot eerder dit jaar de deuren. Volgens eigenaar Michael van de Kuit vormden jarenlange juridische procedures met buren over geluidsoverlast de aanleiding voor de noodgedwongen sluiting.