Groupon bundelt deals topzaken in Culishop

Groupon bundelt deals topzaken in Culishop

Groupon start met haar eigen actieweek voor toprestaurants.  De dealsite lanceert de 'Culi weken'. Naast sterrestaurants zoals De Kromme Watergang, Niven en Bridges, doen ook restaurants mee uit de GaultMillau-gids en zaken met een Bib Gourmand. Groupon bundelt de 150 deals van deze topzaken in de Culishop.

In totaal zijn tijdens de Culi Weken meer dan 150 deals te koop, waaronder die van tien Michelinster-restaurants: Bridges (Amsterdam), Posthoorn (Monnickendam), ‘t Schulten Hues (Zutphen), Niven (Rijswijk), De Kromme Watergang (Hoofdplaat), Mijn Keuken (Wouw), de Karpendonkse Hoeve (Eindhoven), Brienen aan de Maas (Brienen), Lucas Rive (Hoorn) en Kaatje bij de Sluis (Blokzijl). De Culi Weken starten op 18 mei en duren tot 31 mei. De verkochte deals zijn veelal langer geldig of werden al eerder aangeboden.

De deals van deze en andere restaurants brengt Groupon onder de aandacht in de Culi Shop. ‘We zien een groeiende populariteit van de high-end restaurantdeals. In drie jaar tijd hebben we al meer dan 125.000 couverts bij Michelinster-restaurants verkocht. Mede hierom hebben we de Culi Weken opgezet,’ zegt Shurendy Gerardus, regionaal directeur bij Groupon. Groupon zelf spreekt liever over een campagne dan over 'actieweek.'

Groupon werkte de afgelopen drie jaar samen met 29 sterzaken en verkocht 125.000 couverts voor de restaurants.

Veertig procent eet bij sterzaken
Uit recent onderzoek van Groupon, naar de mening van consumenten over sterrenrestaurants, blijkt dat vier op de tien restaurantbezoekers wel eens bij een sterrenrestaurant heeft gegeten, waarvan in vier op de tien gevallen wel eens gebruik is gemaakt van een kortingsactie.

Als er een korting wordt geboden werkt dat voor 56 procent van de (potentiële) sterrenrestaurantbezoekers drempelverlagend. Nederlanders houden nou eenmaal van korting. 71 procent van de personen die nog nooit naar een sterrenrestaurant is geweest, wil dit wel eens proberen, maar 79 procent laat zich tegenhouden door de prijs.

‘Wij willen die nichemarkt samen met de restaurants openbreken. Het onderzoek wijst uit dat er veel potentie in de markt is om een nieuwe doelgroep voor sterrenrestaurants te bereiken' aldus Shurendy Gerardus van Groupon.