nieuws

Restaurant komt met actie na recensie Hiske Versprille: ‘Afslachting als deze hadden we niet verwacht’

Restaurant 12134

Het team van restaurant Spingaren in Amsterdam reageert op Facebook met een oproep aan haar gasten naar aanleiding van de recensie in het Parool van afgelopen weekend. Het restaurant kreeg daar van Hiske Versprille het rapportcijfer 3.

Restaurant komt met actie na recensie Hiske Versprille: ‘Afslachting als deze hadden we niet verwacht’

‘Ondernemerschap is tegenslagen verwerken, nooit opgeven en van daaruit groeien. Zeker in Amsterdam. En dat is precies wat wij gaan doen. Verwerken, niet opgeven, groeien’, aldus team Spingaren op social media. ‘Want kritiek kun je niet negeren. Een 3 van Hiske Versprille in Het Parool al helemaal niet. Hoe erg je ook achter je eigen gerechten en producten staat.’ Het restaurant komt daarom met een actie. ‘Wij vragen nu iedereen om kritiek. Vanaf nu tot eind dit jaar is het ‘Pay As You See Fit’ bij Spingaren. Kom langs, proef en betaal wat jij vond dat jouw eten waard was. Inclusief feedback.’

‘Je schrikt je de pleuris’

‘We wisten dat ze geweest was, dus hadden de wekker braaf op half 8 gezet zaterdagochtend om vroeg de recensie te kunnen lezen’, aldus mede-eigenaar Jorien Eliëns tegenover Rtlz. ‘Je schrikt je de pleuris. Het was een hele drukke avond en er was veel eten op. Ik dacht: dat wordt een zesje of een zeventje. Maar een afslachting zoals we nu gehad hebben, hadden we niet verwacht.’

‘Gore charcuterie’

Hiske Versprille had in het Parool geen goed woord over voor het restaurant. ‘Bij Spingaren is alles ambachtelijk en huisgemaakt, van de gore charcuterie tot de mislukte hoofdgerechten. Dieptepuntje, hoor’, schrijft ze. Ze vervolgt: ‘Het eerste wat je ziet als je het restaurant aan de gracht binnenloopt, is zo’n gigantische trog lolly’s waar je bij vertrek een greep uit mag doen. Mijn tandarts had vroeger zo’n bak op de balie (eind jaren tachtig werden de lolly’s vervangen door opwindgebitjes), mede daarom vind ik het een onheilspellend voorteken’, viel verder te lezen in de column. Spingaren reageert ook daarop op haar Facebooksite. In haar oproep eindigt het restaurantteam  met de woorden: ‘Tot snel. Er zijn salmiaklollies voor iedereen.’

Op Facebook wordt massaal gereageerd op de actie van het restaurant. ‘Volwassen en goed opgepakt’, schrijven veel mensen.

Over Spingaren

In de zoektocht naar een locatie om hun charcuterie een podium te geven, besloot een jong team haar droom na te jagen en een eigen charcuterierestaurant te starten. In september 2017 opende Spingaren de deuren in een historisch grachtenpand in hartje Amsterdam. In het proeflokaal Spingaren in Amsterdam kunnen gasten charcuteriegerechten op een plank bestellen. Daarbij valt te denken aan droge worst, kimchi, boerenvarkenspaté, pickles en vegetarische worst. De gast stelt de plank zelf samen en kan deze vergezellen van een bijpassende wijn, bier of cocktail. Spingaren lanceert tevens haar online reserveringssysteem waarbij gebruikgemaakt wordt van flexibele prijsstelling. De prijs wordt bepaalAMSTERDAM - Restaurant Spingaren aan Herengracht 88, te Amsterdam FOTO: DIEDERIK VAN DER LAAN / DUTCH PHOTO AGENCYd door tien factoren. De gast boekt via de website van Spingaren in vier stappen een reservering en ontvangt dan een kortingspercentage. De gast kan zelf de korting beïnvloeden door een bepaalde dag of tijdstip te kiezen. Dit percentage wordt aan het eind van de avond verrekent over alles wat men eet en drinkt.

Lees er hier meer over.

 

Reageer op dit artikel