nieuws

Horecava Food Cultures: Next Level Kitchen & High Traffic

Restaurant 412

Technologie in de keuken als oplossing voor het tekort aan goed opgeleid horecapersoneel. Dit is een voorbeeld van de Food Culture Next Level Kitchen die aandacht krijgt op de Horecava.

Horecava Food Cultures: Next Level Kitchen & High Traffic

Technologie is eveneens een belangrijk element in de Food Culture High Traffic – Convenience, want ook onderweg willen mensen snel eten en drinken kunnen krijgen, afgestemd op hun behoefte en van hoge kwaliteit. Tijdens Horecava zijn deze en vier andere Food Cultures begin januari te zien en te ervaren in het InnovationLAB.

Keukenapparatuur communiceert met elkaar

Het tekort aan horecapersoneel en goed opgeleide chefs is in 2019 nog niet opgelost, maar er zijn wel slimme oplossingen om het probleem deels te ondervangen. De techniek die verwerkt is in nieuwe horecakeukens maakt het voor minder ervaren of opgeleide chef mogelijk om toch een kwalitatief hoogwaardig gerecht te bereiden. Connected cooking zorgt ervoor dat de apparatuur is voor te programmeren, met elkaar communiceert en op afstand te bedienen is. In Next Level Kitchen komen steeds meer technische mogelijkheden en systemen voor ‘order on demand’. De systemen waarbij de gast zelf via een zuil of mobiele telefoon kan bestellen en het daarna af kan halen, maken een verdere groei door. Ook waste management speelt een rol in deze Food Culture. Op welke manier kunnen we in de horecakeuken zo efficiënt mogelijk met ‘afval’ omgaan? In het InnovationLAB vinden food professionals de antwoorden.

Efficiënt eten of eten halen

De consument eet steeds meer buiten de deur. Wanneer je continue onderweg bent om alles wat je moet en wat je wilt doen voor elkaar te krijgen, is efficiëntie immers een must. Als gevolg van deze drang naar tempo en effectief met je tijd omgaan, eten we en halen we ons eten tegenwoordig vooral op high traffic locaties als treinstations en vliegvelden. Bakkerscounters bij tankstations beleggen verse broodjes als alternatief voor de voorverpakte varianten. Deze trend zal zich vanaf 2019 verder ontwikkelen. Ook groeit het aanbod boodschapconcepten (vooraf bestellen en afhalen of ter plekke de ingrediënten voor het avondeten van die dag halen) op plekken waar veel verkeer van mensen is. Kleine, sfeervolle (buurt)winkels met een relatief beperkt aanbod van verse, lokale en huisgemaakte producten en/of vers bereide gerechten op een forensenlocatie. In het InnovationLAB zijn de high traffic-locaties van de toekomst te zien. In deze Food Culture gaat het om convenience concepten die inspelen op gemak, snelheid, vers én beleving.


Reageer op dit artikel