Veerkracht is focus op digitale Horecava Limited

Veerkracht is focus op digitale Horecava Limited

Op de virtuele Horecava Limited vertellen horecaondernemers én leveranciers hoe ze deze coronacrisis doorstaan. Centraal staan zowel de impact op als de veerkracht van de branche.

Ook geeft Horecava Limited ruimte aan trends met online tastings, trendpresentaties, cocktailworkshops, de foodwaste challenge en diverse wedstrijden. Met ruim 60 sprekers op de stages Het Podium, De Expert, De Tasting, De Trainer, De Start-up en De Lobby biedt Horecava Limited een uitgebreid programma.

Ruim 50 sessies

‘Het Podium’ is het kloppend hart van Horecava Limited met talkshows en interviews. Een greep uit de line-up onder leiding van Frederique de Jong (o.a. BNR) en Carlijn Groen – Wijnmalen (Horecava): Jacob Jan Boersma (De Leest), Diego Buik (Diego’s), Claire van Eeghen (Eden Hotels), Jaap van Ham (o.a. Café Polly en Ketelhuis), Etienne de Jager (Haje Restaurants), Marc Jitta (Heineken), Ronald Huiskamp (H-Hospitality), Mirjam Kiestra (Stayokay), Charles van Goch (HotelloTOP), Dick Slootweg (Bidfood), Robèr Willemsen (KHN), Ricardo Eshuis (SVH), Harold Hamersma, Dyon Seedorf (George Cocktailbar), Ernest van de Voort (Albron), Maarten Markus (NH Hotel Group), Peter Heule (Shortstay group), Gienke Osinga (Breda University of Applied Sciences) en Randall van Poelvoorde (RobotXperience).

Wine Professional

Ook Wine Professional, altijd gelijktijdig met Horecava, gaat virtueel met een sessie over de toekomst van de wijnbranche. Kenners waaronder Peter Klosse (Academie voor Gastronomie), Peter van Houtert (KVNW) en Jan van Lissem (Wine Professional / The Wine & Food Association) bespreken de veranderende rol van de sommelier, horecaleveranciers en restaurantgasten.

Praktische oplossingen

Op de stage ‘De Expert’ geven horecaleveranciers oplossingen voor als de deuren weer open mogen. Onderwerpen zijn o.a. winstgevendheid van het terras, maaltijdbezorging en afhalen, de kansen van digitalisering, innovaties in hospitality en als foodinspiratie het thema specerijen. Bij ‘De Trainer’ zijn er workshops te volgen over rum en jenever, je kunt tips krijgen voor een betere bezorging en zijn er vier sessies te volgen rondom persoonlijke groei en het versterken van je ondernemerschap.

Awards en tastings

Ook op deze Horecava zijn er wedstrijden en awards. Uit te reiken zijn de Hotello of the Year, de Foodservice Awards en #hartvoordehoreca. Daarnaast is er de wedstrijd ‘Hollands Best Delivery Chef’ en de finale van de OneUNIT-competitie met bartenders uit heel Nederland. Een primeur voor Horecava zijn de online tastings. Bezoekers kunnen vooraf één van de vier boxen bestellen indien nog beschikbaar. Er zijn proeverijen van tapas, vegan, Royal Bliss en wijnen uit de Pays d’Oc. Napraten kan na iedere sessie in ‘De Lobby’. Dit is, net als een echte hotellobby, een plek die de hele dag voor verrassingen zorgt met walk-ins en het laatste nieuws onder leiding van conciërge van de dag: Maarten Wessels.

Joe Pine

Speciale gast bij de Marketing Breakfast Club is marketinggoeroe Joe Pine, schrijver van ‘The Experience Economy’, met een plek in de top 100 één van de meest gelezen business boeken ter wereld. Onder het motto ‘Every Business is a stage’ liet hij al zien dat een goed product niet meer voldoende was. Nu gaat hij in op de veranderende eisen in beleving door Covid-19 en beantwoordt vragen van nieuwsgierige marketeers. Aljan de Boer van TrendsActive belicht de nieuwe kansen van ‘meaningfull marketing’.

Toegang

Horecava Limited is op uitnodiging voor professionals uit de wereld van eten, drinken en buitenshuis slapen te bekijken. Toegangskaarten zijn anders beschikbaar voor € 55,- per stuk via www.horecava.nl. Dan ben je ook welkom bij de sessies van Wine Professional en de Marketing Breakfast Club.