De uitdaging was om een signature cocktail te maken en te presenteren in drievoud, binnen dertien minuten. De jury bestond uit Marcel van der Ben (Eigenaar Behind Bars Utrecht), Sanne Huisman (Eigenaar Teds Amsterdam) en Remco Babay (Eigenaar Porem Amsterdam). Zij beoordeelde de creaties op presentatie, originaliteit, smaak, geur en natuurlijk de looks van de cocktail. David Trampe, ‘brand ambassador’ van Loopuyt Gin, serveerde tijdens deze battle de beste cocktail en ging er met de hoofdprijs vandoor.
Gin ambassadors
The Raspberry Beret is de naam van de winnende cocktail, vernoemd naar het succesnummer van Prince. Een mix van Loopuyt Gin, sour rhubarb likeur, Campari, citroensap, suikersiroop, gegarneerd met drie frambozen zorgde ervoor dat de jury unaniem was. In totaal namen zes merken met hun ambassadeurs mee aan de strijd. Naast Loopuyt en Trampe waren dat James Cowan (Buffalo Trace), Sebastiaan van Bokkel (Bobby’s Gin), Lennart Deddens (Hooghoudt), Joost Pronk (Disaronno) en Johan Kersten (Sylvius Gin).