Park Plaza Utrecht voltooit 6 miljoen euro kostende herpositionering

Park Plaza Utrecht voltooit 6 miljoen euro kostende herpositionering

Park Plaza Utrecht, onderdeel van PPHE Hotel Group, heeft een fors herpositioneringsproject afgerond. Voor 6 miljoen euro werd het design van het hotel volledig vernieuwd. Het hotel ligt nabij het Centraal Station, waar de laatste jaren veel hotels bij kwamen (en nog komen).

Park Plaza Utrecht onderging de laatste maanden een uitgebreid herontwikkelingsprogramma. Daarbij hebben zowel de faciliteiten als de services die het hotel aanbiedt, een grote transformatie doorstaan.

Zo werd er een compleet nieuw design ontwikkeld voor de hotelkamers. Ook werden receptie, restaurant en bar, fitnessruimte, private event ruimte en de 10 evenement- en vergaderruimtes volledig vernieuwd.

Bijna 70 procent van de Utrechtse hotelgast, overnacht zakelijk in de stad. Om die reden wil Park Plaza Utrecht, gelegen tussen het station en de Jaarbeurs, voldoen aan de wensen van vooral die zakelijke gast.

Alle kamers zijn uitgerust met airconditioning, luxe Egyptisch linnen, inloop regendouche en smart TV met Chromecast. Daarnaast biedt het hotel talloze voorzieningen, zoals gratis wifi, een eigen business center, fitness en parkeergelegenheid.

Alle vergaderzalen bevinden zich op de bovenste verdieping van het hotel. Elke zaal biedt zo een zee aan natuurlijk daglicht en een prachtig uitzicht over Utrecht.  Op de begane grond is er een private event ruimte voor 75 personen.

Artelior

Park Plaza Utrecht werd herontworpen door Artelior, een architectenbureau dat gespecialiseerd is in internationaal hotel design en dat eerder Kroatische en Duitse designprojecten heeft geleid voor PPHE Hotel Group.

Het bureau, met een hoofdkantoor in Londen, richtte zich op de rijke geschiedenis van Utrecht en liet zich inspireren door het Manifest van ‘De Stijl’, een Nederlandse artistieke beweging opgericht door Piet Mondriaan en Theo van Doesburg. De rechte lijnen en heldere kleuren waar deze stroming voor staat, komen terug in het interieurdesign en het artwork.

Hotelmanager Park Plaza Utrecht, Niels Eerenstein: ‘We zijn verheugd om onze deze enorme transformatie van zowel het interieur als de aangeboden diensten van Park Plaza Utrecht te mogen presenteren. Het hotel is een gevestigde waarde in de Utrechtse zakenwereld en we zijn ervan overtuigd dat deze grootse investering in dit hotel een meerwaarde zal vormen voor het huidige ontwikkelingsprogramma van de stad Utrecht. Park Plaza Utrecht zal kunnen bijdragen aan de populariteit van Utrecht als zakelijke en recreatieve bestemming in Nederland.’

Over PPHE Hotel Group

PPHE Hotel Group is een internationale hospitality groep met een portefeuille van 1,7 miljard Britse ponden met voornamelijk eigendoms- en erfpachtvermogen in Europa.

Via dochterondernemingen, joint ventures en partners is PPHE Hotel Group actief op het gebied van full-service luxueuze en lifestyle hotels (eigendom, huur, ontwikkeling, exploitatie en franchise) in belangrijke gateway-steden en regionale centra, evenals hotel-, resort- en campingaccommodaties in geselecteerde resortbestemmingen.

Het merendeel van de hotels van PPHE Hotel Group opereren onder Park Plaza Hotels & Resorts of art'otel. PPHE Hotel Group heeft een exclusieve licentie van Radisson Hotel Group, één van ’s werelds grootste hotelgroepen, voor het ontwikkelen en beheren van Park Plaza Hotels & Resorts in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. PPHE Hotel Group is daarnaast volledig eigenaar van het merk art’otel.


Bekijk deze collectie

Inrichting

Bij de inrichting van je horecazaak en je terras komt veel kijken. Je wilt dat de sfeer past bij het concept en je gasten aanspreekt. Er zijn veel aspecten waar je rekening mee moet houden. In deze collectie tips en inspiratie op het gebied van interieur en exterieur: van het interierontwerp tot meubilair en van routing tot sfeer.