Nieuwe gm voor Pestana Amsterdam Riverside

Nieuwe gm voor Pestana Amsterdam Riverside

Gijs Wehkamp is aangesteld als nieuwe general manager van hotel Pestana Amsterdam Riverside. Hij komt over van nhow Rotterdam en neemt de plek in Amsterdam over van Axel Missner, die het hotel op interimbasis een half jaar leidde.

Tot zijn aanstelling als general manager bij Pestana Amsterdam Riverside was Gijs Wehkamp deputy hotel manager bij nhow Rotterdam. Eerder werkte hij onder meer als operations manager bij Marriott Den Haag en f&b manager bij Hotels van Oranje.

Wehkamp volgt als general manager Sascha Knese op, die het Amsterdamse hotel op interimbasis een halfjaar leidde. Voor Knese was Rodolph Weytingh general manager sinds de opening van Pestana Amsterdam Riverside in januari 2018.

Nieuwe plannen

Meteen vanaf zijn aantreden is Wehkamp begonnen met nieuwe plannen. Zo gaat de f&b van het hotel op de schop: restaurant ARC. By Peter Lute stopt per 1 februari. Op die plek komt een Portugese brasserie, waarvoor Wehkamp de naam nog niet definitief heeft gekozen.

‘Pestana is een Portugese groep, dus dit lag voor de hand. Er is wel gesproken om een binnen Pestana succesvol restaurantconcept naar Amsterdam te halen, maar dat is een grillconcept, wat voor een hotel als dit minder geschikt is.’

Ook wil hij de drempel verlagen en zo ook de omwonenden vaker binnen het hotel krijgen. ‘We willen dat huiskamergevoel. Dat gasten uit de buurt ook met hun kinderen op woensdagavond een burger kunnen komen eten.’

F&B in eigen beheer

De f&b in eigen beheer gaan doen, is een forse verandering, zegt Wehkamp. Het hotel had alle f&b uitbesteed aan Lute en zijn team, en moet nu zelf een f&b team gaan vormen. Een chef-kok is er al in de persoon van Roché Piersma, een f&b-manager nog niet.

Afgezien van het meubilair en de vaste elementen in de keuken, eigendom van het hotel, neemt Lute alles mee. Wehkamp grijpt de gelegenheid meteen aan om het restaurant van een nieuwe vloer te voorzien. ‘Die is bij de bouw beschadigd. Er zitten scheuren en vlekken in door lekkage tijdens de bouw. Toen is ervoor gekozen het niet te herstellen omdat het vlak voor opening was, maar nu is het een mooi moment.’

Dat betekent wel dat het hotel twee weken geen bar en geen ontbijtrestaurant heeft. In de lobby wordt een pop-up bar ingericht, ontbijt wordt in een van de zalen van het hotel geserveerd.