Gast kan bij Het Laatste Tafeltje voucher kopen en cadeautje sturen

Gast kan bij Het Laatste Tafeltje voucher kopen en cadeautje sturen

Platform Hetlaatstetafeltje.nl lanceert een nieuw initiatief: gasten kunnen via de website tegoedbonnen kopen voor een restaurantbezoek en tegelijk ook gratis een cadeautje sturen naar iemand die een hart onder de riem kan gebruiken. Deelname aan het platform is voor horecaondernemers gratis, wel vraagt de site het gekozen restaurant om de kostprijs van het cadeautje te betalen.

Gasten kunnen een restaurantvoucher kopen bij hun favoriete restaurant en tegelijk kosteloos een cadeautje laten sturen naar iemand die ze door de crisis slecht kunnen bereiken, een hart onder de riem willen steken of willen bedanken voor hun hulp. Het cadeautje is initieel een doosje bonbons met een persoonlijke boodschap.

‘Het cadeautje wordt gegeven door Het Laatste Tafeltje en deelnemende horeca als dank voor het vertrouwen van de consument’, zegt Kars Potze van Het Laatste Tafeltje. ‘De koper krijgt na de crisis in het restaurant naar keuze de waarde van de tegoedbon in mindering op zijn rekening gebracht. De uitgekozen persoon krijgt het cadeautje met een leuke boodschap.’

Het Laatste Tafeltje initieert deze actie volledig belangeloos. Voor deelnemende ondernemers zijn er geen verplichtingen zoals vaste bijdragen of kortingen. Ook wordt geen commissie gerekend over een verkochte restaurantvoucher. ‘Ons doel is om zoveel mogelijk omzet naar voren te halen voor horecaondernemers in deze lastige tijden’, zegt Potz.

Ondernemers wordt alleen gevraagd de kostprijs van het cadeautje en de verzending te betalen. Deze kosten zijn volledig transparant. Het Laatste Tafeltje zet zich in om die kostprijs voor het cadeautje en de verzending zo laag mogelijk te krijgen.

Deelname aan de actie staat ook open voor niet bij het Laatste Tafeltje aangesloten horecabedrijven, middels deze link.

Horeca Samen Sterk

Het initiatief is bedoeld als een aanvulling op het door KHN gesteunde Horeca Samen Sterk. Eerder sloot ook De RestaurantCadeau kaart aan bij het initiatief van onder meer Bidfood.

Het Laatste Tafeltje is in coronavrije tijden een platform voor horeca om middels aanbiedingen een betere bezettingsgraad te krijgen op specifieke dagen of tijden en voor gasten om met korting nieuwe horeca, producten of menu’s te ontdekken. Op het platform zijn ruim 1000 horecabedrijven en meer dan 100.000 gebruikers geregistreerd.