Werkgeverskracht: haal het beste uit je (toekomstig) personeel

Het beste horecapersoneel vind je niet zomaar. Überhaupt personeel vinden is momenteel een uitdaging! En áls je dan nieuwe medewerkers hebt gevonden, hoe haal je daar dan het beste uit? Daar heeft werkgeverspartner Please een antwoord op: Werkgeverskracht! Hoe beter jij als werkgever bent voor je personeel, hoe beter zij zijn voor jou en je zaak én hoe groter je aantrekkingskracht is voor nieuwe medewerkers.
Delen:
"We staan naast de ondernemer en pakken als partner in personeelszaken alle werkgeversvraagstukken op."

Werkgeverskracht zou zomaar eens hét woord van 2021 kunnen worden. Please is de grondlegger van het begrip, dat onmisbaar is voor ondernemers die willen groeien. Wie personeel bindt en boeit in deze krappe arbeidsmarkt is spekkoper. Als werkgeverspartner helpt Please met gloednieuwe tools, expertise en diensten.

‘Goed horecapersoneel werven is stap één, goede mensen behouden stap twee’, bevestigt Kim Hoefnagels, Customer Success Manager bij Please. Haar advies, en meteen de payoff van Please: onderneem met werkgeverskracht. ‘De vraag naar personeel is groot, medewerkers hebben meer keuze. Als jij een krachtige werkgever bent, ervaren jouw werknemers meer werkgeluk.’

Minder personeelsverloop

Dat aandacht voor personeelszaken en werknemers met hun specifieke talenten, behoeften en mogelijkheden bijdraagt aan het succes van een onderneming, bewijst recent onderzoek: bedrijven met betrokken medewerkers en een goed werkklimaat zijn 37% effectiever dan concurrenten en hebben 40% minder personeelsverloop (bron: Gallup Incorporated via Jobsome.nl).

Werkgeverskracht=werkgeversplan

Please ondersteunt en adviseert MKB’ers bij het handen en voeten geven van krachtig werkgeverschap. Kim Hoefnagels: ‘Samen brengen we de ondernemersdoelen in kaart, die we vertalen naar werkgeversdoelen. Deze leggen we vast in één praktisch en duidelijk groeiplan: het werkgeversplan. Wanneer en op welk moment zet je wel of geen personeel in? Voor welke contractvorm kies je? Waar wil je naar toe en hoe kunnen we je daarbij helpen? Met onze expertise, diensten en handige tools zetten we samen in op het bereiken van deze doelen.’ Eén partner voor alle werkgeverszaken, dat rendeert!

“Goed horecapersoneel werven is stap één, goede mensen behouden is stap twee.”

Partner in personeelszaken

Kim Hoefnagels geeft uitleg: ‘Voorheen was Please vooral gericht op ontzorgen. We waren meer administrateur dan adviseur. Dat deden we goed. Maar tegelijkertijd zagen we dat ondernemers steeds meer en bredere werkgeversuitdagingen voor de kiezen kregen dankzij nieuwe flexwet- en regelgeving. Zeker in de horeca- en hospitalitybranche, waar veel wordt gewerkt met oproep- en uitzendkrachten, zzp’ers en medewerkers op payrollbasis. Nu staan we naast de ondernemer en pakken we als partner in personeelszaken alle werkgeversvraagstukken op. Klein en groot. Met ervaren experts hebben we alle kennis in huis. Uitzenden, payroll, het overnemen of ondersteunen van de backoffice of een combinatie daarvan. Alles kan, als het past binnen de lijn die we samen hebben uitgestippeld naar ondernemen met werkgeverskracht. Én we hebben waardevolle tools ontwikkeld binnen ons nieuwe digitale werkgeversplatform ‘Aybler’.’

Digitaal werkgeversplatform Aybler

Aybler ondersteunt iedere ondernemer bij alle facetten van het werkgeverschap: werving & selectie, urenregistratie, verloning, communicatie, personeelsplanning en (in)werkinstructies. Kim Hoefnagels: ‘Neem planning. Heel vaak zie je ergens een excelletje hangen. Wijzigingen worden gemaild of geappt en met pen veranderd op dat geprinte A4’tje. Dat is tijdrovend. Met Aybler kunnen werknemers de planning op elk moment inzien. Tussentijds aanpassen kan in een handomdraai.’

Ook voor het inwerken is Aybler ideaal vervolgt Kim Hoefnagels. ‘Zeker in de horeca met veel flexibel personeel. Hoe werkt een kassasysteem, hoe tap je een biertje? Via Aybler neem je één keer een kort filmpje op of beschrijf je de werkinstructies. Nieuwe medewerkers kunnen dit gemakkelijk bekijken via de Aybler-app op hun smartphone. Je hoeft hier dus geen andere werknemer voor vrij te maken en je verhaal is altijd consistent.’

Al die tools zijn los te koop. Maar Aybler biedt alle functionaliteiten ineen. Zo heb je maar één partner voor al je werkgeverszaken en kun je sturen op efficiency door kruisverbanden te leggen. Je krijgt bijvoorbeeld direct inzicht in de loonkosten van een shift of een melding wanneer je een medewerker te veel of te weinig inplant volgens het contract of de arbeidstijdenwet, omdat Aybler al deze informatie heeft.’

Werkgeverskracht
Aybler ondersteunt iedere ondernemer bij alle facetten van het werkgeverschap.

Digitale sollicitatie experience

Een extra service van Please die het leven van horecaondernemers en toekomstige werknemers gemakkelijker maakt, is de recent ontwikkelde digitale sollicitatie experience. Hoe het werkt? Please werft online kandidaten via slimme online targeting. Vervolgens doorlopen ze een experience met casussen en persoonlijkheidstesten. ‘De opdrachtgever krijgt een overzicht van de kandidaten met de beste match en heeft 48 uur de tijd om te reageren. Niks geen cv’tjes en brieven meer en tijdrovende en geldverslindende sollicitatieprocedures in een markt die schreeuwt om flexkrachten en goed gekwalificeerd personeel. Extra digitale wervingskracht, zodat ondernemers zo veel mogelijk tijd hebben om te doen waar ze goed in zijn. Ondernemen. Mét werkgeverskracht. Dat werkt!’

Goed nieuws: opdrachtgevers van Please maken hier gratis gebruik van.

Dit artikel is gesponsord door Please.