Biermerk adverteert alleen nog op internet

Biermerk adverteert alleen nog op internet

Biermerk Foster verschuift het gehele reclamebudget voor televisie naar internet. Foster stelt dat de doelgroep meer op internet te vinden is dan voor op tv. Het Australische biermerk zet de reclamedollars in op Heavy.com, een hippe muziek- en videosite voor jonge mensen.

Dat meldt De Telegraaf. Naast een nieuwe internetcampagne op Heavy.com, die half augustus start, gaat Foster zich toeleggen op video’s op het net. Humoristische filmpjes moeten het drinken van Foster promoten.

Gevolg van de koerswijzing in reclame is dat Foster niet meer te zien is in commercials rond grote sportwedstrijden als de Tour de France en de Formule 1. Vooral in de VS maakte Foster snel furore met een intensieve campagne op tv.

De reclameverschuiving moet ervoor zorgen dat de doelgroep van Foster verandert. De gemiddelde drinker van Foster is nu nog rond de dertig. Internetreclame moet dit terugbrengen naar een doelgroep, bestaande uit jongeren van 21 tot 25 jaar.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.