Glazen Huis Leiden: 2,85 miljoen horecaomzet

Glazen Huis Leiden: 2,85 miljoen horecaomzet

Het Glazen Huis 2011 van 3FM in Leiden heeft de plaatselijke horeca 2,85 miljoen euro opgeleverd. Dat is zo'n drie kwart miljoen minder dan een jaar eerder in Eindhoven. Ook lag de extra omzet voor ondernemers voor het eerst sinds lange tijd lager dan de opbrengst voor het goede doel.

De Stentor meldt op de eigen website de resultaten van een onderzoek dat is uitgevoerd door Leiden Marketing en nu (pas) is gepubliceerd. De 190.000 bezoekers aan het Glazen Huis, dat eind 2011 op de Beestenmarkt in Leiden stond, gaven per persoon 15 euro uit aan eten en drinken, goed voor een gezamenlijke omzet van 2,85 miljoen.

De totale extra omzet in de horeca en winkels ligt rond de 5 miljoen euro, aldus Leiden Marketing. In winkels lag de gemiddelde besteding per persoon op 11 euro, samen goed voor ongeveer 2,1 miljoen euro.

Dit betekent wel dat de extra omzet voor ondernemers voor het eerst sinds jaren lager ligt dan de opbrengst voor het goede doel. De dj’s van 3FM haalden met de actie ‘Serious Request’ 8,6 miljoen euro op voor moeders in oorlogsgebieden.

In de drie vorige gaststeden – Breda, Groningen en Eindhoven – werd meer geld uitgegeven in winkels en horeca dan aan het goede doel. In 2010 in Eindhoven was de extra horecaomzet 3,5 miljoen euro.

Het Glazen Huis 2012 staat in december in Enschede.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.