Bob-campagne krijgt vervolg

Bob-campagne krijgt vervolg

De drankenbranche blijft betrokken bij de Bob-campagne. SpiritsNL, de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren, en de Nederlandse Brouwers hebben hun handtekening gezet onder een nieuwe driejarige samenwerking, meldt Veilig Verkeer Nederland (VVN).

De bekende Bob-campagne tegen rijden onder invloed dateert uit 2001. Sindsdien is het aantal alcoholincidenten flink teruggelopen, stelt VVN. Uit onderzoek blijkt dat het aantal overtreders van de alcohollimiet bij verkeerscontroles is gedaald van 4,1 procent in 2002 naar 1,8 procent vorig jaar.

Ook het aantal slachtoffers als gevolg van alcohol in het verkeer is sterk verminderd. Was er in 2000 nog sprake van 200 dodelijke slachtoffers, in 2013 was dat gehalveerd. Het aantal slachtoffers dat moest worden opgenomen in het ziekenhuis, daalde tegelijkertijd van 3200 naar 2200 mensen.