Negen genomineerden meest verantwoorde alcoholcommercial

Negen genomineerden meest verantwoorde alcoholcommercial

Stichting Verantwoorde Alcoholconcumptie (Stiva) kiest de meest verrantwoorde alcoholcommercial uitgezonden op de Nederlandse televisie in samenwerking met kijkers. Vanaf vandaag kan tot en met 27 november gestemd worden. De stichting wil met de Stiva Tv Award 2015 laten zien dat verantwoorde alcoholmarketing ook leuk kan zijn.

De vakjury heeft negen alcoholcommercials genomineerd die tussen 1 oktober 2014 en 1 oktober 2015 werden uitgezonden op de Nederlandse televisie. Jurylid Yvonne Prins van UM Nederland: 'We hebben als jury zo’n vijftig tv commercials gezien en gelet op de conceptuele uitwerking, de originaliteit van de commercial en de manier waarop de reclame aandacht schenkt aan verantwoorde alcoholconsumptie.'

De negen genomineerden zijn:

  1. Heineken – The Chase
  2. Martini – Begin desire
  3. Bavaria – Terras
  4. Heineken – Cities of the world
  5. Grolsch – 400 jaar plop
  6. Amstel – Jaartje buitenland
  7. Heineken – The Match
  8. Amstel – Radler Highwayman
  9. Jack Daniels – Honey

De stemmen van het publiek (50%) en de stemmen van de vakjury (50%) bepalen uiteindelijk welke alcoholcommercial de eerste Stiva Award in de wacht sleept. Aan de online verkiezing mag iedereen van 18 jaar en ouder deelnemen. Een leeftijdscheck maakt onderdeel uit van het stemproces.