Palm 0.0 bevestigt gestage opmars alcoholvrij bier

Palm 0.0 bevestigt gestage opmars alcoholvrij bier

Palm introduceert haar alcoholvrij bier eind maart in de Nederlandse horeca. De Palm 0.0 vervangt de Palm n.a die met 0,25% alcoholarm was. De alcoholvrije trend zet stevig door: Palm is het zoveelste grote biermerk dat een 0.0-variant (her)lanceert.

Laag-alcoholisch bier en alcoholvrij bier zijn de toekomst. Dat voorspelden bierkenners begin dit jaar al tegenover Misset Horeca. Eerder al, in 2016, zag de horeca een groei van 44 procent van alcoholvrije bieren.

Lees ook: Bavaria neemt Palm flink onder handen

En nu komt Palm, dat in 2016 in handen kwam van Bavaria, dus ook met een alcoholvrije variant. De Palm 0.0 wordt eind maart in de horeca geïntroduceerd en vervangt Palm n.a, dat met 0.25% alcoholarm is.

Lees: 'Alcoholvrije bieren in assortiment is gastvrijheid'

Grote brouwers massaal aan alcoholvrij bier

De trend van alcoholvrij bier kreeg een boost toen Heineken in maart 2017 haar 0.0 introduceerde op de Nederlandse markt. Ook

Alcoholvrij bier Heineken 0.0
Heineken introduceerde haar 0.0 in 2017 op de Nederlandse markt.

Grolsch deed een duit in het zakje en verving haar alcoholarme Stender door een alcoholvrije variant. Brand kwam in februari van dit jaar met haar eerste alcoholvrije speciaalbier; Brand Weizen Alcoholvrij.

Lees ook: Speciaalbier en alcoholvrij stuwen verkoop