Dat zegt de directeur van ISS Catering Services Maarten Poels in de zojuist verschenen Misset Catering. De forse groei vorig jaar leidde tot een omzet van ongeveer 30 miljoen euro. Poels wil binnen bijf jaar naar de 100 miljoen euro. Dat zou volgens hem goed zijn voor een plaats bij de vijf grootste cateraars van Nederland.
Om die groei vol te kunnen blijven houden begeeft ISS Catering Services zich op nieuwe markten; zorgcatering (Health Care, vanaf 2011) en schoolcatering (Education, sinds vorig jaar) en dus (eigen) koffie.
'Horecakant'
Dat heeft het label House of Coffee gekregen en omvat de volgende activiteiten: private coffee label, koffiecorners en vending machines. De speciaal exclusief gebrande koffieboon voor House of Coffee heeft volgens ISS 'een betere kwaliteit dan de gemiddelde standaard en er is een onderscheid in medium roasted en dark roasted'.
'Met deze bonen wordt een private label voor bonen, bean to cup, fresh brew, filter, instant en cafeïnevrije koffie gemaakt. Ook een biologische variant is voorhanden'. Poels: 'Met House of Coffee zijn we in staat voor zowel klant als ISS een beter business model te bieden op het gebied van koffie. De belevingselementen die rondom koffie hangen, trekken ons meer de horeca kant op en dat is heel goed.'
Meer nieuws over ISS: