Eventcateraars verder onder 360FOODEVENTS

Eventcateraars verder onder 360FOODEVENTS

Drie grote spelers op de markt van eventcatering opereren vanaf 1 april onder het label 360FOODEVENTS. Het gaat om Verhaaf Party Catering, Grand Catering en Taat & de Regt, zo is bekendgemaakt op de beurs Event15 te Utrecht.

Met deze stap maken de organisaties duidelijk dat zij in kunnen spelen op alle mogelijke aanvragen op het gebied van verzorging van food & beverage op locatie. De tot voor kort afzonderlijk werkende cateraars blijven vanuit hun bestaande locaties in de regio’s Amsterdam, Utrecht en Den Haag functioneren.

Volgens directeur Henk Kroneberg zijn alle bestaande krachten gebundeld en aangevuld om in te spelen op de marktvraag in 2015: ‘In tien jaar tijd is er enorm veel veranderd. Opdrachtgevers zoeken naar foodtrucks, espressowagens, finger food, tv-chefs. Zaken die we al lang aanbieden, maar ons imago sloot daar nog niet goed bij aan.’ De drie bedrijven stonden onder andere bekend om de afgerokte buffetten en meer-gangen diners. Dat blijft. ‘Maar we willen ook verder groeien in alle segmenten van a tot z. Echt 360 graden dus. We zijn meer dan een jaar bezig geweest met deze transitie. Zeker niet om geforceerd hip te zijn maar we weten dat we elke aanvraag perfect kunnen invullen, ook in samenwerking met bestaande partners.’

Naast partycatering exploiteert 360FOODEVENTS een aantal eigen locaties en restaurants waaronder de Nieuwe Kerk en Stadspaleis Het Spaansche Hof in Den Haag, de catering in het Muziekgebouw aan ’t IJ, waar ook restaurant Zouthaven wordt geëxploiteerd, in Amsterdam en de catering van het Beatrix Theater, waar onder andere het Queens restaurant is gevestigd. 360FOODEVENTS beschikt over 85 werknemers, vier kantoren, een productiekeuken in eigen beheer en heel veel ervaring. De website van de organisatie speelt in op ‘de perceptie’ van de aanvrager.

Henk Kroneberg: ‘Opdrachtgevers weten goed wat ze willen, zij bezoeken zelf festivals, gebruiken Google en lezen foodblogs. Old school catering is passé. We kunnen nu in een paar clicks de perceptie van opdrachtgevers invullen.’ Hij onderscheidt daarbij: CLASSICS; favoriete gerechten in moderne jasjes voor ieder denkbaar evenement. EASY CLASSICS; hoge standaard, lage prijzen. FINE FOOD FINE DINING; exquise gerechten van Nederlandse top chefs. IMPACT; biologisch, duurzaam en ‘no waste’ om je vingers bij af te likken. FOOD & SERVICE; productie van kwaliteitsgerechten voor collega cateraars en evenementenlocaties.