nieuws

Vitam brengt kleur in bedrijfsrestaurants Belastingdienst

Catering 338

Van 5 tot en met 16 oktober laten alle cateraars van het Rijk zien hoe zij werken aan gezond, veilig en duurzaam voedsel. Dit doen zij in het kader van de Dutch Agri Food Week.

Vitam brengt kleur in bedrijfsrestaurants Belastingdienst

Vitam, verantwoordelijk voor alle bedrijfsrestaurants van de Belastingdienst, bedacht samen met haar opdrachtgever een programma vol inspiratie, nieuwe verrassende producten en bijzondere smaken. Hoofdthema is ‘Ga voor Kleur’, dat op positieve manier gezonde variatie in voeding stimuleert. Omdat een medewerker het bedrijfsrestaurant bijna dagelijks bezoekt, is juist variatie een belangrijk uitgangspunt voor een evenwichtig voedingspatroon.

Duurzaam en circulair

Vitam heeft als missie haar gasten te verleiden tot een verantwoorde en vitale levensstijl. Daarom was het voor de bedrijfscateraar vanzelfsprekend om dit intitatief van Het Rijk– bedoeld om duurzame en circulaire catering te belichten – te omarmen. Rode draad in het programma is ‘Ga voor Kleur’, een campagne van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit om te laten zien hoe het leven, en vooral je bord, kleurrijker en gezonder kan. Medewerkers van de Belastingdienst worden door middel van een kleurenspaarkaart gestimuleerd om iedere dag een andere kleur te ‘eten’.

Verder is er tijdens #DAFW18 heel veel gezonde en duurzame voeding te proeven, zoals een smoothie met groente, producten van een innovatieve startup en het ‘broodje duurzaam’, een meergranenbonk met BLK kipfilet, Fair Trade mango en biologische cashewnoten. Vitam brengt ook haar eigen productlijn ‘Good Food’ onder de aandacht, een reeks producten die gebaseerd zijn op vier kernwaarden: verantwoord, zorg voor dier en milieu, natuurlijke ingrediënten en huisgemaakt. Een voorbeeld is de Vitam ketchup, bereid met 70% minder suiker en 60% minder zout. De tomaten komen van Kwekerij Osdorp, een zorgboerderij waar ze o.a. dak- en thuislozen, verslaafden en mensen met een lichamelijke beperking begeleiden in hun werk. Ook worden in de ketchup precies die tomaten verwerkt die in tijden van overvloed niet voldoen aan het gewenste ‘schoonheidsideaal’.

Vitam

Vitam ontwikkelt en exploiteert restaurant-, horeca- en cateringconcepten op bijna 200 locaties in Nederland. Het is haar missie om mensen te verleiden te kiezen voor een verantwoorde en vitale levensstijl. Door middel van duurzaamheid, vitaliteit en verantwoord ondernemen draagt Vitam bij aan het welzijn van het individu, haar gasten, opdrachtgevers en collega’s. De cateraar is onderdeel van de JHB Group.

Reageer op dit artikel