McDonald's test custom-made hamburgers

McDonald's test custom-made hamburgers

McDonald's houdt sinds vorige week een test met custom-made hamburgers in twee restaurants in Amerika. De gasten kunnen zelf hun hamburger, made-to-order, samenstellen.

De gasten hebben op de twee testlocaties, een in Californië en een in Illinois, de keuze uit meer dan 20 toppings en sauzen. Ze kunnen kiezen uit toppings zoals gegrilde ui, gegrilde champignons en guacomole. Bestellen en samenstellen gaat op een iPad. De hamburgers worden pas gegrild en samengesteld als er is besteld.

Gast vraagt om 'Better Burgers'

De test wordt in Amerika met argusogen gevolgd. Darren Tristano van onderzoeksbureau Technomic zegt in de Orange County Register dat McDonald's test of het zo aan de toenemende vraag naar 'better burgers' met betere ingrediënten kan voldoen. De prijs is wel hoger. De hamburgers zijn met 5,79 dollar duurder dan bijvoorbeeld een Big Mac en een topping als bacon kost nog eens 1 dollar extra, meldt de Orange County Register, waar ook foto's zijn te zien.

De keten gaat op deze manier de competitie aan met andere ketens zoals het snel groeiende Five Guys hamburgers waar de gast al langer een uitgebreide keuze uit toppings heeft.

Anderen, zoals Richard Adams, een consultant voor McDonald's franchisenemers, reageren sceptisch. Adams ziet snelheid van service als het wapen voor de hamburgerketen om de omzet te verhogen en die wordt op deze manier gefrustreerd.