Burger King test loyaliteit fans met gratis Big Mac

Burger King test loyaliteit fans met gratis Big Mac

Burger King Noorwegen heeft de loyaliteit van haar Facebook-fans op een bijzondere manier getest. De 38.000 fans konden ervoor kiezen de fastfoodonderneming trouw te blijven of een gratis Big Mac van de concurrent te ontvangen. Wie voor de laatste optie koos, werd ook voor de rest van zijn of haar leven geblokkeerd als 'fan'.

De opvallende actie van de Noorse Burger King wordt gemeld op de website Horecatrends.com. De fastfoodonderneming wilde met het initiatief de oprechtheid van haar fans testen.

De Facebook-pagina had 38.000 likes, maar een deel bleek dat te hebben gedaan om negatieve commentaren te kunnen geven.

Whopper

Om loyale volgers over te houden, startte Burger King Noorwegen de 'Whopper sellout'. Fans konden kiezen voor de optie 'true fan' en de nieuwe Facebook-pagine 'liken' of kiezen voor een gratis Big Mac van concurrent McDonald's.

Geblokkeerd voor het leven

In dat laatste geval kozen fans voor de optie 'I am a sell out' en accepteerden ze dat ze - naast de gratis Big Mac - voor de rest van hun leven zouden worden geblokkeerd voor de Facebook-pagina van Burger King.

Loyaliteit

Door de actie verloor Burger King 30.000 fans, maar hield er 8.000 over die toonden loyaal en betrokken te zijn.

De fastfoodonderneming sprak over een betrokkenheid die vijf keer hoger lag dan voor de bijzondere actie.

Bekijk hier een video over de bijzondere actie.