Het bedrijf bindt de strijd aan met ‘hufterig gedrag’ van horecapersoneel. Want er gebeuren dingen in de horeca die niet kunnen: negeren en afblaffen bijvoorbeeld. ,,Een verblijf op een terras of in een restaurant is helaas niet altijd een onverdeeld genoegen”, meldt het bedrijf.
De Hopsakidee Horeca-trainingen moeten hiermee korte metten maken, vertellen Manon Veenendaal en Saskia Bruyn, de creatieve breinen achter Hopsakidee. Zij kwamen door hun eigen waarnemingen en de verhalen van anderen op het idee om de theatrale lesmethoden van Hopsakidee te vertalen naar de horeca.
Horeca en theater hebben per slot van rekening, aldus de initiatiefnemers, veel gemeen: acteurs en horecapersoneel zetten beiden hun eigen gevoelens en gevoeligheden tijdelijk opzij om hun 'rol' optimaal te kunnen spelen.
In de trainingen wordt dit met diverse rollenspelen geoefend, waarna de 'acteerprestaties' op video worden geëvalueerd. De deelnemers krijgen strategieën aangereikt voor een prettige en productieve omgang met de klant. Informatie vindt u op www.hopsakideehoreca.nl.