Jonnie Boer komt met eigen voedsellijn

Jonnie Boer komt met eigen voedsellijn

Het Zwolse driesterrenrestaurant De Librije komt met een eigen voedsellijn op de markt. De eigenaars Jonnie en Thérèse Boer gaan daarvoor in zee met een warenhuisketen, zei Thérèse Boer.

'De Librije wordt een merk. Zorgvuldig geselecteerde producten van onze leveranciers worden met een label van ons restaurant erop in het warenhuis verkocht. Je moet dan denken aan voedsel, wijnen en kookboeken', deelde Boer mee.

Volgens haar zijn de onderhandelingen in een vergevorderd stadium. Ze hoopt in januari een overeenkomst te tekenen en wil tot die tijd niet bekendmaken om welk warenhuis het gaat. Ook is nog niet duidelijk welke producten uit het restaurant straks ook buiten De Librije verkrijgbaar zijn.

In Nederland is het niet uniek dat een restaurant zelf met een dergelijke voedsellijn op de markt komt. Joop Braakhekke ligt met een productlijn al enige tijd in de supermarkt. Boer: 'We willen met dit initiatief onze naamsbekendheid vergroten. Daarnaast zien we het als een service aan mensen die van ons restaurant genieten.'