Vooral het aantal kamers is veel harder gegroeid dan Accor voorspeld had. Voor de periode 2006-2010 wilde de keten 200.000 nieuwe kamers realiseren. In de eerste helft van dit jaar werden bijna 14.000 kamers in gebruik genomen en voor de rest van het jaar staan er nog eens 83.000 op de planning.
Drie nieuwe merken
Voor het einde van dit jaar wil Accor 14 bestaande hotels omvormen tot het nieuwe economy-concept All Seasons, waarmee de groep het aanbod in dat segment voor wil uitbreiden met 10.000 kamers.
Verder zal Pullman, het merk voor de zakelijke reiziger, worden opgeschaald tot een merk in het hogere zakelijke segment. Ook Sofitel krijgt een nieuw en moderner imago. Het eerste Sofitel nieuwe stijl is onlangs in Peking geopend.
In 2015 moeten het er ruim 300 Pullman hotels zijn in de grotere steden in de wereld. Om dat aantal te bereiken zullen voorlopig in 23 landen 45 hotels die nu onder de namen Sofitel en Mercure actief zijn, worden omgevormd naar Pullman.
Verkoop
Accor verkoopt Red Roof Inns voor 1,3 miljard euro aan een internationaal consortium en voor 280 miljoen is ook Go Voyages verkocht. In Italië wordt de collectieve maaltijdverstrekking voor 135 miljoen verkocht, en in Frankrijk kocht Accor het cadeauvouchermerk Kadéon.
In de eerste zes maanden dit jaar heeft Accor in totaal 155 hotels verkocht in Europa. Tussen 2006 en 2009 wil de groep wereldwijd 1300 hotels aan- of verkopen.
Resultaat
Door alle verkopen is het resultaat over het eerste halfjaar van 2007 uiterst positief. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar steeg bijna 150 procent naar 596 miljoen. De totale omzet ligt met ruim 4 miljard bijna 9 procent hoger dan de eerste zes maanden van 2006.
De Revpar steeg deze zomer in Amerika en alle Europese landen behalve Duitsland met gemiddeld zo’n 8 procent. Mede daardoor zal het verwachte resultaat vóór belastingen aan het eind van het jaar uitkomen op 870 á 890 miljoen, laat Accor weten.