Gast wil heel veel waar voor zijn geld

Gast wil heel veel waar voor zijn geld

De gast wil waar voor zijn geld, anders stapt hij naar de concurrentie. Bijna 40 procent van de Top 100-ondernemers geeft aan dat prijsbesef de belangrijkste trend is onder gasten.

‘De gast wil functionele kwaliteit, geen flauwekul’, aldus Maik Willems van Bastion Hotels. ‘Vroeger liepen de mensen standaard naar binnen, nu bekijken ze buiten eerst de kaart en de prijslijst, en’, aldus René Bogaart van Big Horeca. ‘Het moet goedkoper, anders gaan ze naar de concurrentie die wel prijsverlagend opereert’, vat Nico Bakker van Oud London het huidige no-nonsenseklimaat samen.

Voor de horeca zit er maar een ding op, en dat is slimmer handel drijven. ‘Je moet als ondernemer verschrikkelijk aan de bak,’ aldus eigenaar Paul Marsman van Le Connaisseur. Zijn tip: zorg voor meer liquiditeit. ‘Zodat je die pallet kunt kopen voor die scherpe prijs. Dan kun je iets leuks doen voor een verrassende prijs.’

» Bekijk hier de Top 100 van 2011