nieuws

Hoofdkantoor Golden Tulip weer in Amersfoort

Hotel

Het hoofdkantoor van Golden Tulip komt weer in Amersfoort. Deze week tekent Haike Blaauw van Golden Tulip een huurcontract. Blaauw wordt als senior vice president verantwoordelijk voor alle franchiseoperaties wereldwijd van Golden Tulip.

Hoofdkantoor Golden Tulip weer in Amersfoort

Woensdag 19 augustus tekent Blaauw een huurcontract ergens in Amersfoort, zo laat hij MissetHoreca.nl weten. Waar het nieuwe hoofdkantoor van Golden Tulip komt, wil Blaauw nog niet kwijt voordat de handtekening is gezet. Wel is duidelijk dat het om een separate ruimte gaat, los van een van de twee Golden Tulip-hotels in Amersfoort, en dat het ‘ergens in het centrum van Amersfoort komt’.

Met het tekenen van het huurcontract komt het hoofdkantoor van Golden Tulip weer in Nederland. Een paar jaar geleden verplaatste de toenmalige topman Hans Kennedie het hoofdkantoor naar het Zwitserse Lausanne om het merk Golden Tulip een meer internationale karakter te geven.

Veel geld gekost

Blaauw laat weten het nieuwe hoofdkantoor in Amersfoort te gaan leiden. ‘Het managementteam bestaat verder uit Rico van Santen, Fenna Fellrath-Leeflang en Olivier de Reyck. Per 1 oktober verhuist ook het regiokantoor naar ons nieuwe kantoor in Amersfoort’, aldus Blaauw.

Het hoofdkantoor in Lausanne gaat dicht. ‘Onze verhuizing naar Lausanne heeft veel geld gekost. Voor eind van dit jaar is het kantoor dicht. We houden wel kantoren in Zuid-Duitsland en in Düsseldorf. Daarnaast komt er een verkoopkantoor in Londen. In Groot-Brittannië zijn veel reisorganisaties gevestigd. Ook Brazilië blijft een speerpunt. Daar hebben we nu negentien hotels en gaan we naar veertig’.

Mercure Noordwijk

Over de ontwikkeling van het aantal franchisers in Nederland is Blaauw helder. ‘Het Bel Air Hotel, Bergen op Zoom en Harry Westers zijn we kwijt. Daarnaast hebben er nog een stuk of vijf opgezegd, met de aantekening daarbij dat ze een gesprek willen hebben over wat we van plan zijn. Cor van Duijn sluit met zijn Mercure hotel in Noordwijk aan bij Golden Tulip. Daarnaast komen er nog drie hotels bij dit jaar’.

Blaauw stelt dat het tijd wordt dat Golden Tulip weer positief in het nieuws komt. ‘Wat de schade aan het merk is na de berichtgeving rondom het faillissement, is mij niet bekend. Wel is er behoefte aan positief nieuws. Daarom starten we dit najaar met een pr- en advertentiecampagne. Zo willen we de consument en onze zakelijke relaties informeren over de toekomst van Golden Tulip.’