NBTC lanceert internationale kustcampagne

NBTC lanceert internationale kustcampagne

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) lanceert 17 maart de nieuwe, meerjarige, internationale kustcampagne. Deze campagne heeft als doel om, samen met de kustprovincies, de bekendheid van de Nederlandse kust te vergroten en bezoek te stimuleren.

De campagne loopt in de belangrijkste herkomstlanden voor het kusttoerisme; Duitsland, België en Nederland.

De campagne zorgt voor een sterke, heldere positionering van de Nederlandse kust en een versterkt de concurrentiepositie ten opzichte van concurrerende kustgebieden, zo het NBTC weten.

‘Het uiteindelijke doel is meer bezoekers en hogere bestedingen voor alle kustregio’s in Nederland’, aldus Lothar Peters, vestigingsmanager NBTC Duitsland, die deze campagne leidt.

Peters: ‘De website (www.niederlande.de/meer, red.), waar alle mogelijkheden op het gebied van social media in zijn geïntegreerd, staat centraal in de campagne. De consument kan hier de ervaringen van zijn kustbezoek delen. Met de bezoekers van de actiewebsite en met de mensen in zijn persoonlijke netwerk’.

De Nederlandse kust is een belangrijk onderdeel van de promotie van Nederland. Voor zo’n 4,8 miljoen mensen is de Nederlandse kust de hoofdreden om in Nederland een vakantie door te brengen. In 2010 vierden ongeveer 1,7 miljoen buitenlandse gasten en zo’n 3,1 miljoen Nederlanders hun vakantie aan de Nederlandse kust. Gezamenlijk leverden ze in dat jaar circa 1 miljard euro op voor de Nederlandse economie.