Haike Blaauw van Louvre naar Princess Hotel Collection

Haike Blaauw van Louvre naar Princess Hotel Collection

Haike Blaauw is benoemd tot Director of Development van de nieuwe groep Princess Hotel Collection. Blaauw komt over van Louvre Hotels.

Princess Hotel Collection treedt per 1 juli toe tot de Nederlandse hotelmarkt. Operationeel directeur van de nieuwe hotelgroep is Tim Vissers. De ervaren hotelman Haike Blaauw wordt er Director of Development.

Blaauw werkte jarenlang voor Golden Tulip en werd na het faillissement van het Nederlandse hotelmerk aangesteld als Senior Vice-President Operations bij Louvre Hotels Group. Hij was daarbij verantwoordelijk voor China, India, Brazilië en Afrika.

Haaike Blaauw deed de hotelschool in Heerlen en werkte in het verleden onder andere bij het Kurhaus in Scheveningen en Hotel des Indes in Den Haag.

Blaauw laat weten te zijn overgestapt omdat hij weer in Nederland aan de slag wil. 'Mijn vorige baan hield in dat ik bijna 100 vluchten per jaar moest maken en dat was voor een tijdje leuk maar dat gaat op een bepaald moment tegenstaan. Deze baan geeft mij de kans om mee te werken aan de lancering van een nieuw merk en dat komt niet zo vaak voor. We gaan van start met 7 hotels maar ik verwacht dat er veel belangstelling zal zijn van andere hotels om zich aan te sluiten', aldus Blaauw.

Blaauw vervolgt: 'De Princess groep heeft met Aad Ouborg natuurlijk een geweldig inspirerende ondernemer en groot marketingman. Daarnaast zie ik uitstekende joint promotion mogelijkheden tussen de verschillende activiteiten Princess Traveller, Princess Sportsgear, Princess Entertainment, Princess Household appliances en de Princess Hotel Collection'.

Hotels in Nederland hadden volgens Blaauw tot op heden niet veel keuze op franchisegebied en met de Princess Hotel Collection komt er volgens hem een goed alternatief voor de gevestigde namen op de markt. 'Naast franchise hotels zullen we ook nadrukkelijk op zoek gaan naar management overeenkomsten want ook op dat gebied hebben we veel ervaring en zijn er interessante voordelen te behalen op het gebied van inkoop, verkoop, distributie, en marketing. Eindelijk komt de hotelmarkt in Nederland weer een beetje in beweging en is er een nieuw geluid te horen', aldus Blaauw.