Gert Noordzy: 'Beter projectmanagement noodzakelijk bij hotelopeningen

Gert Noordzy: 'Beter projectmanagement noodzakelijk bij hotelopeningen

De Nederlandse hotelier Gert Noordzy, die al jaren werkzaam is in Azië, heeft een boek geschreven over hotelopeningen. In zijn boek, genaamd 'Project Management of Hotel Opening Processes', stelt hij dat een structureel gebrek aan projectmanagement binnen de hotellerie de oorzaak is dat veel hotels later open gaan dan gepland.

Het boek analyseert waarom veel hotels in Azië later open gaan dan gepland en stelt dat de huidige methodes niet werken om nieuwe hotels op grote schaal te openen. En dan met name in China, India en Zuid-Oost-Azië, gebieden waar veel groei is en waar Gert Noordzy al jarenlang opereert.

'Het boek onderzoekt moderne projectmanagementconcepten om de haalbaarheid te bepalen voor het reorganiseren van een hotelmanagementbedrijf, zodat hotelopeningen effectiever en efficiënter worden aangestuurd', aldus Noordzy.

Noordzy heeft het boek geschreven na onderzoek waarom hotelopeningen in China vaak vertraging opliepen. 'Het was aanvankelijk niet de bedoeling om een boek te schrijven, maar met de publicatie van het onderzoeksrapport kwam van het een het andere.'

Vanwege de enorme groei van de hotellerie in China, India en Indonesië en de opgedane kennis op basis van het onderzoek, besloot Noordzy een boek uit te brengen. Noordzy hoopt dat zijn boek bijdraagt aan de behoefte om projectmanagement te omarmen bij de bouw of verbouwing van een hotel. 'Zonder een projectmatige aanpak zal het voor de internationale hotelbedrijven moeilijk zijn hun groeiprognoses in landen als China, India en Indonesië te realiseren'.

Het boek is bedoeld voor iedereen die te maken heeft met hotelopeningen en is te bestellen via Amazon.com. Het Engelstalige boek komt naar verwachting begin 2015 uit in het Mandarijn Chinees.