'Chinese toeristen houden van Frankrijk en vooral van Parijs. Loyaliteit is in deze context belangrijk en dat heeft impact gehad op de aantrekkelijkheid van de Louvre Hotels Group. De toeristen dragen veel contant geld bij zich, met alle risico’s van dien. Dankzij de samenwerkingsovereenkomst met UnionPay zullen we altijd helpen in hun wensen en hun behoeften', aldus Pierre-Frédéric Roulot, ceo van de Louvre Hotels Group.
Toerist geeft 5400 euro uit
Sinds kort zijn 23 hotels in de Ile-de-France-regio aangesloten bij dit betaalsysteem, maar voor het einde van dit jaar zullen alle dochterondernemingen van Louvre Hotels Group gebruik maken van UnionPay om het verblijf te optimaliseren. Volgens UnionPay geven Chinese toeristen gemiddeld €5400 uit tijdens hun verblijf in Frankrijk. Het is hiermee dan ook de nummer één bestemming in Europa waar Chinezen het meeste geld met hun bankpas besteden.
In Chinese handen
Louvre Hotels Group werd in 2015 overgenomen door het Chinese Jin Jiang International, dat voor een kapitaalinjectie van zo'n €2,5 miljard zorgde. Het richtte al eerder haar pijlen op de Chinese markt. Eind 2016 tekende de Franse hotelgroep een overeenkomst met het Chinese online boekingsplatform Travelzen. In de Misset Horeca Top 100 grootste bedrijven en merken stond Louvre Hotels Group het afgelopen jaar op een 9e plek.